اصفهان؛

تلفات 8/6 درصدی برق در شبکه توزیع اصفهان

در شرکت توزیع برق منطقه‌ای اصفهان 8/6 درصد از کل انرژی توزیع‌ شده به دلایل فنی یا غیرفنی تلف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان در نشست خبری که در خانه فرهنگ مدیریت مصرف برق اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق برای پشت سر گذاشتن اوج بار امسال بسیار اهمیت دارد.

محمد علی‌اکبری افزود: باید مدیریت مصرف برق را به منافع مادی مردم و صاحبان صنایع پیوند دهیم که ایجاد این پیوند باعث ایجاد نگرش و فرهنگ مدیریت مصرف می‌شود.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان تصریح کرد: متأسفانه جاهایی که نتوانسته‌ایم این پیوند را ایجاد کنیم، بینش و فرهنگ شکل نگرفته است؛ در همین‌جا از اصحاب رسانه می‌خواهم که این مسئله را به گونه‌ای اطلاع‌رسانی کنید که موجب فرهنگ‌سازی و ایجاد نگرش و بینش در این زمینه در جامعه شود.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش میزان مصرف برق علاوه بر کمبود برق تولیدی شبکه‌های انتقال هم درصورت موجود بودن برق، ظرفیت لازم برای انتقال برق را ندارند.

علی‌اکبری تأکید کرد: اگر بتوانیم با مدیریت، مصرف را کاهش دهیم هزینه‌ها را به سمت شبکه‌های توزیع برده و نوسازی و تجهیز زیرساخت‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی اظهار داشت: به عنوان یک مطالبه اجتماعی از شما می‌خواهم که از مردم و ادارات بخواهید که در مدیریت مصرف انرژی همکاری کنند.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان عنوان داشت: در شرکت توزیع برق منطقه‌ای اصفهان 8/6 درصد از کل انرژی توزیع‌شده به دلایل فنی یا غیر فنی تلف می‌شود.

وی بیان کرد: میانگین تلفات کل کشور 13 درصد است و استان اصفهان جزو 3 رتبه برتر کشور در کم بودن میزان این تلفات است و با طرح جهادی کاهش تلفات به دنبال تک‌رقمی کردن درصد تلفات هستیم.

علی‌اکبری عنوان کرد: بخش فنی تلفات شهر اصفهان به شبکه توزیع برق باز می‌گردد و بخش غیر فنی تلفات هم شامل دست‌کاری کنتور و لوازم اندازه‌گیری است که میزان مصرف را کمتر نشان می‌دهد و بخش دیگر تلفات غیر فنی هم استفاده از برق‌های غیرمجاز است.

وی افزود: در شهرستان اصفهان نوع تلفات غیر فنی به نسبت شهرستان‌ها و استان‌های دیگر با توجه به سطح فرهنگ متفاوت است.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان یادآور شد: در شهر اصفهان شبکه‌های توزیع 40 ساله داریم که هنوز در مدار هستند که قاعدتاً این‌ها شبکه‌های به‌روزی نیستند و اولویت هم با نوسازی این شبکه‌هاست.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم سرمایه‌گذاری در تولید را کم کنیم و سالیانه نیروگاه‌های کمتری را احداث کنیم، سرمایه‌ها را برای بهبود شبکه توزیع مصرف می‌کنیم.

علی‌اکبری در زمینه تلفات فنی نیز ابراز داشت: یکی از این دلایل به پایه‌های شبکه‌های توزیع برمی‌گردد؛ شبکه‌ها با پایه‌های چوبی فرسوده شده‌اند و شبکه‌هایی با پایه‌های بتنی هم با توجه به آب‌وهوای اصفهان عمری کمتر از 40 سال می‌توانند داشته باشند.

وی اضافه کرد: مشکل بعدی سیستم سیم‌کشی شبکه توزیع برق است که باید بر اساس میزان مصرف سطح مقطع سیم‌ها افزایش پیدا کند و به‌روزرسانی شود.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به نوسازی و بهبود شبکه توزیع در منطقه شهری اصفهان، اظهار کرد: در مناطق غیرشهری مخصوصاً در شرق اصفهان هنوز هم با مشکل فرسوده بودن شبکه توزیع دست‌وپنجه نرم می‌کنیم که نیاز به حمایت جدی برای نوسازی این شبکه‌ها و بهینه کردن مصرف برق بر اساس استانداردهای روز است.

وی در پایان گفت: همه این اقدامات را شروع کرده‌ایم و امیدواریم در یک یا 2 سال آینده به بهره‌برداری نهایی برسد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار