یزد؛

کاهش تخلفات رانندگی با آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی

آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، سه رکن اصلی کاهش تخلفات راهنمايی و رانندگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ايرج کاکاوند درکميسيون عمليات پليس استان، علت بسياری از آسيب¬ها و ناهنجاری¬های اجتماعی را غفلت و ناآگاهی شهروندان برشمرد و اظهار داشت: شهروندان بايد بدانند که توجه به نکات و توصيه¬های پليسی، از رخ دادن بسياری از جرايم پيشگيری خواهد کرد.

وی، توجه شهروندان به رعايت انضباط رانندگی را از نکات بسيار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: متاسفانه هر ساله تعداد بسياری از شهروندان در تصادفات جان خود را از دست می دهند که هزينه آن بسيار هنگفت و حتی جبران¬ناپذير است.

کاکاوند افزود: رعايت نکردن قوانين راهنمايی و رانندگی می¬تواند به عنوان يک آسيب اجتماعی تلقی شود که برای رفع اين معضل و کاهش تخلفات رانندگی؛ آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بسيار مهم و ضروری است.

فرمانده انتظامي استان يزد، رسيدن به شرايط مطلوب و کاهش تلفات و تصادفات را نيازمند عزم جدی و همکاری و همراهی همه دستگاه های مسئول در اين امر دانست و خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پليس راه و راهور اين استان در ماه گذشته شاهد کاهش 20 درصدی در کل تصادفات و  تلفات نيز بوده ايم.

وی ادامه داد: حضور پليس در بين قشرهای مختلف مردمی به همراه آموزش چهره به چهره و اطلاع رسانی صحيح و به موقع می تواند در پيشگيری از بروز آسيب¬های اجتماعی و جرايم نيز تاثيرگذار باشد.

فرمانده انتظامی استان يزد در پايان خاطرنشان کرد: اميدواريم با برنامه ريزی و تلاش مسئولان و همچنين همکاری شهروندان با پليس و رعايت نکات ايمنی و قوانين راهنمايی و رانندگی شاهد کاهش بيش از پيش حوادث رانندگی باشيم.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار