کرمانشاه؛

دالاهو با حرفایی گفتنی در زمینه صنایع دستی

سرپرست فرمانداری دالاهو "کشاورزی"، "گردشگری" و "صنایع دستی" را سه اولویت‌ مهم این شهرستان در تدوین سند توسعه‌ شهرستان دالاهو می‌داند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرامرز اکبری گفت: این شهرستان در زمینه‌های مختلف اقتصادی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

اکبری نخستین و مهمترین اولویتشهرستان دالاهو را در بخش کشاورزی دانست و افزود: برخورداری این شهرستان از 60 هزار هکتار زمین کشاورزی گواه این مدعا است.

سرپرست فرمانداری دالاهو میزان تولیدات بخش کشاورزی شهرستان دالاهو در زیر بخش‌های مختلف حدود 70 هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: بیشترین تولیدات زراعی شهرستان دالاهو به گندم، جو و نخود اختصاص دارد.

اکبری افزود: شهرستان دالاهو در حوزه توسعه باغات، به ویژه توسعه باغات زیتون ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی دارد که توجه به آن خواهد توانست این شهرستان را در حوزه کشاورزی و باغات سرآمد کند.

وی در ادامه دامپروری را یکی دیگر از مهمترین اولویت‌های کشاوزری شهرستان دالاهو خواند و گفت: توسعه مراکز دامپروری خواهد توانست نقش مهمی در توسعه این شهرستان داشته باشد.

سرپرست فرمانداری دالاهو فرش، چاقو، تنبور و دیگر سازهای موسیقی را از پتانسیل‌های این شهرستان در حوزه صنایع دستی برشمرد.

اکبری با اشاره به اینکه شهرستان دالاهو بهترین و قدیمی‌ترین اساتید را در حوزه تولید تنبور دارد، گفت: در برنامه داریم تا هنر این افراد را به عنوان اساتید مطرح ارائه دهیم.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.