کرمانشاه؛

هشدار استفاده از ماده سفیدکننده در نان های سفید

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه در خصوص استفاده از ماده سفیدکننده "بلنتیک" در نان‌های سفید هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبدالرضا یاری گفت: متاسفانه مواردی از مصرف ماده سفیدکننده "بلنتیک" در نانوایی‌ها مشاهده شده که گفته می‌شود این ماده سرطا‌ن‌زا است.

وی با بیان اینکه در دو، سه نانوایی کرمانشاه هم استفاده از این ماده مشاهده شده، افزود: البته تعداد این نانوایی‌ها زیاد نیست که نشان می‌دهد یا مصرف این ماده فراگیر نشده یا تخلفات کشف نشده است.
به گفته رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه، پرونده این نانوایی‌های متخلف توسط تعزیرات حکومتی در دست بررسی است و تخلف آنها نیز "عرضه کالای غیربهداشتی" در نظر گرفته می‌شود.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و شرکت غله و خدمات بازرگانی می‌توانند این نظارت‌های تخصصی را اعمال کنند.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه هدف ازاستفاده از این ماده را سفید جلوه دادن نان عنوان کرد و گفت: بعید است این ماده همان "جوهر قند" باشد.
یاری به مصرف کنندگان توصیه کرد از خرید نان‌های سفید خودداری کنند و یادآور شد: هرچه نان قهوه‌ای‌تر باشد نشانه این است که از سبوس بیشتری استفاده شده و مرغوبیت نان بالا است.
به گفته این مسئول، حساسیت این مسئله تا آنجا است کهرئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرده استفاده از این ماده خیانت است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.