تبریز؛

تبدیل شهرستان مرند به قطب سرمایه گذاری

دبیر ستاد سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌ شرقی ،شهرستان مرند را قلب سرمایه گذاری در تمامی زمینه ها در سطح استان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسینی در جلسه برگزاری اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در مرند گفت : این شهرستان با دارا بودن تمام پتانسیل های سرمایه گذاری در زمینه های صنعت ، گردشگری ، معدن و خدمات می تواند به قطب سرمایه گذاری در استان تبدیل شود.

وی افزود : ایجاد گمرک در این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کالا امری ضروری است که با ایجاد گمرک می توان از مزایای خدماتی آن نیز استفاده کرد.

حسینی با اعلام اینکه شهرستان مرند صددرصد مواد اولیه چینی آلات کشور را تامین می کند افزود : این شهرستان با دارا بودن معادن خاک چینی و کائولن می تواند با سرمایه گذاری بخش خصوصی و احداث کارخانجات تولید چینی ، به دلیل قرار گرفتن درنزدیکی گمرک جلفا علاوه بر تامین چینی آلات کشور جزو شهرستان های صادر کننده چینی آلات مطرح کشور نیز مبدل شود.

وی در زمینه بخش کشاورزی شهرستان مرند گفت : این شهرستان با دارا بودن اقلیم مناسب کشت محصولات کشاورزی به ویژه کشت زعفران و زردآلو ، در زمینه کشاورزی نیز با ایجاد تفاهم نامه بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی زمینه افزایش این محصولات و عرضه به بازارهای جهانی را عملی سازد.

حسینی یکی از راه های جذب سرمایه گذاری در شهرستان مرند را برگزاری همایش سرمایه گذاری دانست و گفت : با برگزاری این همایش و دعوت از سرمایه گذاران برای بازدید از پتانسیل های فراوان موجود در این شهرستان می توان امید داشت با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ها آینده شاهد پیشرفت صنعت و رفع مشکل اشتغال در شهرستان مرند باشیم.

فرماندار شهرستان ویژه مرند با اعلام اینکه به دلیل وجود تورم بالای 30 درصد طی سه سال گذشته اکثر کارخانجات این شهرستان تعطیل هستند گفت : در حال حاضر از 167 واحد تولیدی و صنعتی شهرستان مرند در حدود 60 درصد تعطیل یا نیمه تعطیل هستند که امید است با تزریق منابع مالی از محل اقتصاد مقاومتی و مهار تورم در شرایط فغلی تا دوسال آینده شاهد چرخش چرخ صنعت در این شهرستان باشیم.

کرمی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر کشورهای پیشرفته در حال سرمایه گذاری در بخش گردشگری هستند گفت : شهرستان مرند با قدمت هزار ساله و دارابودن پتانسیل های گردشگری ناشناخته می تواند با جذب سرمایه گذار در این حوزه قدمی بزرگ در ایجاد اشتغال زایی و جذب توریسم و فراهم کردن حضور سرمایه گذار در بخش صنعت نیز باشد.

وی با بیان اینکه این شهرستان با دارا بودن سه شهرک سرمایه گذاری آماده ارایه خدمات برای سرمایه گذاران است گفت : شهرک قرمزی قشلاق این شهرستان به مساحت 50 هکتار به عنوان منطقه ویژه اقتصادی به ثبت رسیده است که با امتیازاتی همچون عدم پرداخت هفت ساله مالیات آماده سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران است.

شهرک صنعتی شماره یک مرند، شهرک ناحیه صنعتی زنوز و قرمزی قشلاق، سه شهرک سرمایه گذاری در شهرستان مرند محسوب می شوند.


انتهایی پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.