شیراز؛

رونمایی از پیشرفته ترین هواپیمای فلایت چک کشور

پیشرفته ترین و مجهز ترین هواپیمای فلایت چک کشور در شیراز رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس مرکز فنون و خدمات هوایی کشور گفت: وظیفه اصلی این هواپیما تنظیم، کنترل و تایید دستگاههای ناوبری و کمک ناوبری فرودگاهها و راههای هوایی کشور است و اگر این هواپیما وجود نداشته باشد امنیت پرواز ها به خطر می افتد.  
کاشف علی پور افزود: این نوع هواپیما بسیار پیشرفته است و دستگاههایی که روی آن نصب شده از جدید ترین و پیشرفته ترین دستگاههای کنترل در جهان است و تا ارتفاع 35 هزار پایی پرواز می کند و در ارتفاعات پایین و بلند می تواند خدمات رسانی کند.
وی با بیان اینکه با خرید این هواپیما می توانیم خدمات مورد نیاز کشور های همسایه را در صورت تمایل انجام دهیم ادامه داد: قرار است که دو فروند دیگر از این هواپیما تا چند ماه آینده خریداری شود.  
کاشف علیپور اظهار کرد: این هواپیما با 9 میلیون و 500 هزار یورو از یکی از کشورهای اروپایی خریداری شده است.
رئیس مرکز فنون و خدمات هوایی کشور اضافه کرد: این هواپیما از این به بعد کار تنظیم، کنترل و تایید دستگاههای ناوبری و کمک ناوبری 54 فرودگاه و راههای هوایی کشور را انجام می دهد.
وی تصریح کرد: قبلا یک فروند هواپیمای فلایت چک در کشور وجود داشت که اسفند 92 سقوط کرد و به دلیل تحریمها از خرید این نوع هواپیما جلوگیری می شد.
کاشف علیپور بیان کرد: برای امنیت پروازها، این هواپیما از ضروری ترین نیاز های کشور بود که در مدت 27 ماه گذشته پس از سقوط این هواپیما شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران مجبور بود از کشور های همسایه با هزینه هنگفت این کار تخصصی را انجام دهد.
این هواپیما یکی از خاص ترین هواپیماهای جهان است که در همه کشور ها هم وجود ندارد ولی هر کشوری برای بالابردن امنیت پرواز و راههای هوایی خود به این هواپیما نیاز مبرم دارد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۳ تير ۱۳۹۵
طور گفتین رونمایی که انگار خودمون ساختیم.