یزد؛

ثبت جهانی فرش دست بافت اردکان

امسال فرش دست‌بافت اردکان به همراه 14 منطقه فرش‌بافی کشور ثبت جهانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رییس اداره فرش دست‌بافت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در راستای تحقق اهداف مربوط به ثبت جهانی محصولات مهم و استراتژیک کشور و براساس پیگیری‌های صورت گرفته فرش دست‌بافت اردکان در سازمان جهانی مالکیت فکری و نشان جغرافیایی سازمان ملل (wipo) به ثبت جهانی رسید.

محمدمهدی نبی‌زاده همچنین به ثبت جهانی فرش دست‌بافت یزد به همراه 15 منطقه فرش‌بافی کشور در سال گذشته اشاره و بیان کرد: امسال نیز فرش دست‌بافت اردکان به همراه 14 منطقه فرش‌بافی کشور ثبت جهانی شد.

وی تصریح کرد: گزارش مبنی بر ثبت جهانی فرش‌ دست‌بافت اردکان نیز طی نامه 7439/60 به تاریخ 27 خرداد امسال توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به استحضار رئیس جمهور محترم رسیده است.

رئیس اداره فرش دست‌بافت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: اثرات و نتیجه این ثبت جهانی شامل جلوگیری از سوء استفاده یا سودجویی کشورهای رقیب از طریق کپی‌برداری طرح و نقش فرش ایرانی است که در صورت سودجویی قابلیت پیگیری در مراجع قانون جهانی را دارد.

نبی‌زاده افزود: ثبت جهانی به عنوان یک برند و استاندارد جهانی است که به متقاضیان و خریداران خارجی فرش دست‌بافت ایران اطمینان در اصالت طرح و نقش و کیفیت را می‌دهد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.