یزد؛

اقتصاد مقاومتی عبارت است از مصرف بهینه، صرفه‌جویی و تکیه‌بر شرکت‌های دانش‌بنیان

اقتصاد مقاومتی عبارت است از مصرف بهینه، صرفه‌جویی، تکیه‌بر شرکت‌های دانش‌بنیان و تکیه‌بر نیروهای داخلی و پتانسیل مردمی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسین اسماعیلی فرماندار استفاده از نظرات کارشناسان اقتصادی را در اجرای اقتصاد مقاومتی بسیار مهم توصیف نمود و با اشاره به این‌که بعضی واحدهای صنعتی دچار مشکل شده‌اند؛ گفت: باید تمام تلاش خود را صرف حفظ و گسترش این واحدها نماییم.
 
فرماندار اردکان، لازمه مبارزه با بیکاری، رکود و سایر مشکلات اقتصادی را تحقق عملی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد .
 
اسماعیلی افزود: نگاه ویژه به صنایع متوسط و کوچک یکی از عملی‌ترین راهکارها برای رونق اقتصادی و مبارزه با بیکاری است.
 
وی گفت: در شهرستان اردکان، کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی با حضور کارشناسان تشکیل شده و در جلسات گذشته، تمرکز بر ایجاد و رونق مشاغل خانگی بوده است که این موضوع از جنبه محیط‌زیستی نیز حائز اهمیت است؛ چراکه معمولاً مشاغل خانگی آلایندگی ندارند و به‌علاوه می‌توانند کمک شایانی به اقتصاد خانواده‌ها بکنند.
 
فرماندار اردکان  گفت: انتظار می‌رود شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان اردکان با تصمیمات عالمانه، کارشناسی‌شده و دقیق، به‌خوبی از اعتبارات کم‌نظیری که وارد شهرستان می‌شود در جهت رفاه حال شهروندان استفاده نمایند.
 
وی  افزود: اعتبارات خوبی که در خصوص مباحث آموزشی و پرورشی اختصاص‌یافته همراه با برنامه‌ریزی مناسب منجر به ارتقای جایگاه اردکان در این عرصه شده و امیدواریم در سال‌های آتی به جایگاه اصلی خود برسیم.
 
اسماعیلی گفت: مشکلات کارگری در جوامع صنعتی وجود دارد و به‌خصوص در دورهٔ اخیر با توجه به رکود ایجادشده، این مشکلات تشدید شده‌اند؛ اما در تلاشیم این مشکلات را به حداقل برسانیم و در این میان، همراهی همه مردم به‌ویژه رسانه‌ها ضروری است.
 
حجت‌الاسلام صابری امام‌جمعه شهر احمدآباد نیز گفت: هم اقتصاد مهم است و هم عمل. زمانی موفقیت اقتصادی محقق می‌شود که در کنار شعار، عمل‌گرایی نیز در مسئولین به وجود آید. اگر تنها شعار بدهیم کاری از پیش نمی‌بریم.
 
  وی پیشنهاد داد برای تحقق اقتصاد مقاومتی، خانه پژوهش و فکر ایجاد شود.
 
امام‌جمعه احمدآباد افزود: معنای اقتصاد مقاومتی این نیست که دور کشور را حصار بکشیم و صادرات و واردات را تعطیل کنیم.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان نیز با بیان این‌که در بسیج، کار آموزش و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی را آغاز کرده‌ایم افزود: در بحث‌های عملی نیز به شناسایی فعالیت‌های اقتصادی مزیت‌دار و تمرکز بر آن پرداخته‌ایم و درصددیم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان، تولید داخلی را احیا کنیم.
 
سرهنگ علی دهقانی صنایع تبدیلی به‌خصوص محصولات کنجدی را از عرصه‌های مهیا برای فعالیت در این حوزه عنوان کرد و گفت: ۶ واحد در این زمینه تسهیلات دریافت نموده‌اند که در حال حاضر، حتی برای صادرات نیز ظرفیت دارند.
 
وی تولید دام‌های سبک و سنگین و پرورش ماهی و قارچ و فرش دستباف را از دیگر محورهایی دانست که فعالیت در آن‌ها آغاز شده و ادامه داد: باید برای بازار فروش این محصولات در داخل برنامه‌ریزی کنیم.
 
دهقانی تأکید کرد: ظرفیت شهرستان اردکان و مزیت‌های اقتصادی آن نسبت به سایر شهرستان‌ها در وضعیت بهتری قرار دارد و باید سرمایه‌گذاری‌های عظیم و مشاغل ایجادشده در اردکان را حفظ نماییم.
 

انتهای پیام/ی

برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار