تسلیت معاون هنری و مدیر کل دفتر موسیقی در پی درگذشت استاد موسیقی ایرانی

علی مرادخانی معاون هنری و فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت مصطفی کمال پورتراب استاد موسیقی ایرانی پیام تسلیتی را منتشر کرد.

تسلیت معاون هنری و مدیر کل دفتر موسیقی در پی درگذشت استاد موسیقی ایرانیبه گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت مصطفی کمال پورتراب استاد صاحب نام موسیقی کشورمان پیام تسلیتی را منتشر کرد.
 
در متن پیام تسلیت فرزاد طالبی آمده است:
 
« گاهی خبر، تلخ تر از پیش می رسد .بزرگمرد عرصه هنر موسیقی، آخرین پیوند نغمه ها و نواها را در کوچ ابدی خود، سامانی جاودانه بخشید. استاد مصطفی کمال پورتراب، فرزند برومند خاک بود و اینک نیز همسفر خاک شده است. چهره ماندگار موسیقی ایرانی که بسیاری از نام آوران شاخص و تاثیرگذاراین هنر در روزگار ما، وامدار دانش و تجربیات روشن اویند و آثار مکتوب وی را مرجع پژوهندگان و دانشجویان این حوزه می دانند .
 
آمرزش و آرامش روح بلندش را از درگاه ایزدمنان، امید می بریم و برای بازماندگان محترمش، صبر و اجر مسئلت می نماییم.»

پيام علي مرادخاني به مناسبت درگذشت استاد مصطفي كمال پورتراب

كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذوالجلال و الاكرام

با کمال تاسف و تاثر خبر درگذشت استاد مصطفی کمال پورتراب را دریافت کردم.او که قریب به یک قرن از عمر گرانمایه خود را در راه آموزگاری هنر گذراند به مرتبتی از مقام و منزلت در جامعه موسیقی کشور دست یافت که عموم استادان بزرگ موسیقی در مکتب او تحصیل و از مدرس او کسب فیض کردند. معلمی که با روی گشاده و دستی بخشنده و دقتی وافر در آموزش به تربیت هنرجویان جوان پرداخت.
بی گمان نام استاد کمال پورتراب در تاریخ موسیقی ایران ماندگار و در صفحات اصلی آن ثبت و ضبط خواهد شد.
این ضایعه را به هنردوستان و جامعه هنری کشور به خصوص شاگردان،ارداتمندان و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت و برای روح بلند ایشان آمرزش و آرامش مسالت می نمایم.امیدوارم بینش کمال گرا و منش انسانی و روش علمی استاد الگو و راهنمای هنرجویان جوان کشور باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار