انتشار كتاب در زمینه موسیقی ادامه داشته باشد

خوشحالم كه تازه‌ترین اثر استاد پورتراب به عنوان یك پیش‌كسوت موسیقی منتشر شده و به دست مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی می‌رسد.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ شهرداد روحانی در واكنش به انتشار تازه‌‎ترین كتاب استاد مصطفی كمال پورتراب به نام «شیوه اجرای تقسیمات ناهمگون زمانی دست راست و چپ در ساز پیانو» بیان كرد: این كار، قدم مهم و بزرگی است و بسیار خوشحالم كه می بینم در عرصه موسیقی نسبت به چاپ كتاب های این‌چنین اهمیت داده می شود.
 
این موسیقی‌دان با اشاره به اقدام انتشارات سوره مهر حوزه هنری در این زمینه گفت: استاد پورتراب كتاب‌های مهمی دارد كه آن ها را خوانده ام و حالا هم خوشحالم كه تازه ترین اثر او با توجه ویژه ای منتشر شده و به دست مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی می رسد.
 
شهرداد روحانی به اهمیت مطالعه هنرجویان موسیقی تاكید كرد و گفت: یكی از موانعی كه ممكن است بر سر راه مطالعه هنرجویان موسیقی باشد، در دسترس نبودن آثار خوب از پیش‌كسوتان موسیقی كشورمان و حتی هنرمندان جهانی است. امیدوارم روند انتشار آثار در این زمینه ادامه‌دار باشد و شاهد رونق گرفتن بازار كتاب در این زمینه باشیم.
 
وی با اشاره به اینكه خودش نیز كتاب‌هایی را نوشته و در مراحل پایانی هستند، گفت: نسبت به وضعیت جدید موسیقی در كشورمان امیدوار هستم. مخصوصا بعد از برداشته شدن تحریم ها، همه ما امیدواریم كه كشورمان در هر زمینه ای كه موسیقی نیز یكی از آن هاست، مراحل پیشرفت را بیش از پیش طی كند و جوانان بااستعداد ما در عرصه های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری بدرخشند.
 
روحانی همچنین درباره استاد پورتراب گفت: زمانی كه در هنرستان موسیقی تحصیل می كردم، استاد مصطفی كمال پورتراب، مدیر هنرستان بود و هرچه به آن دوران برمی‌گردم جز خاطرات خوب، چیز دیگری در ذهنم نمی آید. او تمام آنچه داشت را صرف آموزش هنرجویان می كرد و حالا هم در این سن، از آموزش دریغ نمی كند و می بینیم كه كتابی تالیف كرده تا باز هم بتواند دانسته هایش را به دیگران منتقل كند.
 
گفتنی است كتاب «شیوه اجرای تقسیمات ناهمگون زمانی دست راست و چپ در ساز پیانو» به تازگی به همت دفتر موسیقی انتشارات سوره مهر در ۱۱۱صفحه، در قطع رحلی خشتی رنگی و به شكلی وزین در شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار