برگزاری دوازدهمین محفل ادبی حدیث باب عشق در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)

دوازدهمین محفل ادبی حدیث باب عشق در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، جمعی از اهالی فرهنگ، شعر و ادب در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،نماینده ولی فقیه در این دیدار با اشاره با اشاره به اهمیت شعر در تاریخ انقلاب گفت مروری بر این اشعار موجب شناخت هر چه بیشتر  زوایای مختلف انقلاب وشهداخواهد شد 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی افزود:انقلاب اسلامی ایران پرچم دار حمایت از مستضعفان جهان است وشهدای خونین رنگ انقلاب اسلامی ایران این معنی را با نثار خون خود به جهانیان نشان دادند 
امین مرادی در ادامه گفت: هر ساله در این ایام ماه مبارک رمضان و همزمان با میلاد کریم اهل بیت(ع)، تعدادی از شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند که امسال دو شاعر هم از کردستان در این جمع حضور دارند.
وی افزود: شعر آیینی و شعر جنگ دو دستاورد بزرگ شعر انقلاب است هر چند شعر، آیین کهن ایران باستان و بیانگر فرهنگ و خرد ایرانیان است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان شعر را یکی از مهم‌ترین ابزارهای گفتمان‌های انقلاب اسلامی و بیانگر ارزش‌های مقدس ایران اسلامی عنوان کرد.
مرادی  در ادامه با یادآوری کسب 12 عنوان برتر جشنواره تولیدات حوزه هنری سراسر کشور توسط هنرمندان کردستانی، گفت: سال گذشته 5 عنوان کتاب توسط حوزه هنری چاپ شد که سه کتاب در آن جشنواره عناوینی را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است، در این مراسم ضمن تقدیر از خانواده شهید ورمقانی و شهید امان‌اللهی، از شعرای آیینی مجلس هم تقدیر و از قرآن ترجمه شده به زبان کردی و مجموعه اشعار «کعبه دل‌ها» رونمایی شد
.در این محفل ادبی شاعران پیشکسوت و جوان کردستانی در وصف امام حسن مجتبی (ع) و همچنین سایر موضوعات مرتبط نیز به شعرخوانی خود پرداختند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار