نوزاد مادر دارای مشکل قلبی سالم متولدشد

برای اولین باردراستان کردستان سزارین مادر باردار دارای مشکل قلبی خاص،توسط تیم پزشکی مرکز شهید بروجردی توحید سنندج با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،رئیس مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج گفت: بیمار مادر باردار 28 ساله‌ای با سن حاملگی 37 هفته ساکن «مریوان» که سابقه عمل جراحی دو دریچه میترال و آئورت را 12 سال قبل داشته است و در هفته چهاردهم بارداری نیز دچار ترمبو آمبولی صورت گرفتمغزی و CVA با عارضه در طرف راست بدن و اختلال در تکلم شده بود، توسط مرکز پزشکی بعثت جهت انجام سزارین به مرکز شهید بروجردی انتقال یافت.

دکتر عطاءالله حیدری افزود: این عمل با حضور تیم پزشکی ازجمله فوق تخصص جراحی قلب و عروق، فلوشیپ بیهوشی قلب و تیم مجرب جراحی قلب این مرکز و با همکاری و حضور رزیدنت‌های زنان و زایمان و نوزادان برای اولین بار در استان کردستان با موفقیت انجام شد.

وی عنوان کرد: نوزاد مذکور پس از انجام سزارین سالم به دنیا آمد و به بخش نوزادان مرکز پزشکی بعثت انتقال یافت و مادر نوزاد نیز با حال عمومی رضایت بخش جهت ادامه درمان در مرکز جراحی قلب شهید بروجردی بستری شد.

گفتنی است، مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج با داشتن تجهیزات مناسب، آمادگی انجام چنین عمل‌هایی را دارد و مردم استان را از مراجعه به استان‌های مجاور بی‌نیاز کرده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: نوزاد ، مادر ، سالم ، متولد ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.