کرمان؛

فعالیت 120 موسسه قرآنی در کرمان/فعالیت 1400روحانی در کرمان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه 120 موسسه قرآنی در استان کرمان فعالیت می‌کند، گفت: در این راستا 450 خانه قرآنی ایجاد شده و افزون بر 50 خانه قرآنی روستایی توسط مردم احداث شده است.

فعالیت 120 موسسه قرآنی در کرمان/فعالیت 1400روحانی در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت‌الاسلام مهدی عربپور صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی افزود: دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر استان جمعی از افراد متدین و جوانان انقلابی بنا را بر این گذاشته بودند که مسائل دینی ساماندهی شود و موسسات متعددی به صورت خودجوش شکل گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیرسال 60 با شکل‌گیری شورایی متشکل از افرادی چون شهید باهنر راه‌اندازی شد ه است خاطر نشان کرد: همچنین این سازمان در کرمان نیز در سال 61 آغاز به‌کار کرد.

عربپور با بیان اینکه تاکنون 35 سال از عمر سازمان تبلیغات اسلامی می‌گذرد، توسعه تشکیلاتی را در بیشتر شهرستان‌ها داشته‌ایم ، تصریح کرد:این سازمان بیشتر به رشد موسسات مردمی همراه با حمایت ‌ها و پشتیبانی از موسسات مذهبی توجه داریم.

وی ازساماندهی 2 هزار و 800 هیئت مذهبی در استان کرمان خبرداد و تصریح کرد: این هیئتها با اداره شدن بودجه های مردمی تاثیرات زیادی بر روحیات معنوی مردم دارند..

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: هزار و 700 روحانی به روستاهای کرمان در ماه رمضان اعزام شده اند تا آموزه های دینی را بین مردم تبلیغ کنند.

عربپوراز استقرار روحانی در روستاهای بالای 100 خانوار خبردادو یادآورشد: 160 روحانی در قالب طرح هجرت در روستاها حضور دارند و به مسائل مذهبی و اجتماعی مردم رسیدگی می‌کنند.

وی ساماندهی تبلیغات دینی توسط گروه‌ های مذهبی و تشکل‌های دینی مردمی در سه بخش هدایت، حمایت و نظارت را از سیاست‌ های سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود:کارشناسی رسانه و فضای مجازی با هدف استفاده از تکنولوژی روز برای تبلیغات دینی در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده است.

عربپور با اشاره به اینکه برای بانوان فعال در بخش تبلیغات دینی برنامه ‌هایی از سوی سازمان تبلیغات برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: ارائه کتاب و بسته‌های فرهنگی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 400 مبلغه در استان کرمان وجود دارد که تحت آموزش هستند ، تصریح کرد: همچنین 100 هیئت بانوان در این استان فعالیت می‌کند.

امام جمعه موقت کرمان بر ساماندهی مداحان تاکید کرد و گفت: ساماندهی مداحان از پنج سال قبل کلید خورد و کانون مداحان استان کرمان نیز با انتخاب مداحان تشکیل شده است.

عربپور افزود: کلاس‌های آموزش مداحی برای آقایان و بانوان در استان کرمان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت پذیرش 4 هزار روحانی را دارد، گفت: حدود یک هزار و 400 روحانی در استان کرمان داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار