دامغان؛

مرمت خانه طاهری دامغان انجام شد

این مرمت شامل پشت بند دیوار قدیمی حیاط، اجراي سیم‌گل و... است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: بر اساس این مرمت، دیواره داخلی اطاق عمارت و اطراف آن مرمت و استحکام بخشی شد و این مرمت شامل پشت بند دیوار قدیمی حیاط، اجرای سیم‌گل و... و. است.

معصومه داودیان افزود: پیش از سیم گل دادن دیوار اطراف، زیرسازی و استحکام بخشی آن انجام شد و سپس دیواره های بیرونی و داخلی حیاط این بنا به صورت کامل مرمت شد.
وی با اشاره به اینكه مالک این عمارت بخش خصوصی است، افزود: به دلیل اینكه این اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است، به صورت مشاركتی مرمت شد.
داودیان تصریح کرد: بناهایی که مالکیت خصوصی داشته و دارای ارزش ثبت در فهرست آثار ملی باشند، در صورت تمایل مالك و با همكاری سازمان میراث فرهنگی در فهرست ملی کشور به ثبت می رسند و پس از تامین اعتبار به صورت مشارکتی مرمت می‌شوند.
وی افزود: ثبت آثار دارای مالكیت خصوصی و مشاركت در مرمت این آثار، می تواند نقش مهمی در حفظ و نگهداری این نوع آثار تاریخی داشته باشد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان با یادآوری اینکه عمارت طاهری دامغان در دوره قاجاریه بنا شده است افزود: عمارت طاهری در مرکز روستای صیدآباد در ۲۰ کیلومتری غرب دامغان واقع شده و به شماره ۲۲۷۵۴ در تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام / د


برچسب ها: تاریخی ، خانه ، طاهری ، دامغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار