ساری،

افتتاح 5 مرکز بهداشت همزمان با هفته دولت در آمل

5 مرکز بهداشت همزمان با هفته دولت در آمل بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل گفت: در سال گذشته 24 خانه بهداشت با هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

حمزه قاسمی افزود: امسال 7مرکز بهداشت در حال ساخت است که 5 مرکز بهداشت در هفته دولت امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

قاسمی به ساخت پروژه کلینیک تخصصی ویژه جنب اورژانس هوایی اشاره کرد وادامه داد: امیدواریم که بتوانیم این پروژه را در سال 95 به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به راه اندازی فاز اول بیمارستان امام خمینی آمل افزود:در فازاول خدماتی از قبیل اورژانس عمومی دارای 23 تخت بستری، 6 تخت تحت نظر و2 تخت یس پی آر درمانگاه تخصصی شامل جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، متخصص داخلی، جراحی ارتوپد، آزمایشگاه در بالاترین سطح ، شامل آزمایشات کامل، بیوشیمی بخش آی سی یو درای 12تخت و جراحی ، بخش تصویر برداری شامل ای سی تی اسکن در16 اسلایس همراه با تزریق، رادیولوژی و سونوگرافی می باشد که به مراجعین بصورت شبانه روزی خدمات می دهد.

وی با یادآوری اینکه تمام هزینه های بخش بصورت تعرفه دولتی می باشد از افتتاح بخش جراحی قلب باز در بیمارستان امام خمینی خبرداد و گفت:خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پژشکی مازندران حداقل تا 3 ماه آینده بخش جراحی قلب باز راه اندازی خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده د رشهرستان آمل افزود:طرح پزشک خانواده در 28 مرکز روستائی مشغول به فعالیت می باشد که در تمام این مراکز 28 ماما وجود دارد و ماهانه بصورت دهگردی یک دوره تمام روستائیان توسط پزشکان و ماما مورد معاینه قرارمی گیرند.

قاسمی با تاکید بر اینکه اجرای موفق پزشک خانواده در شهر نیاز به زمان دارد گفت: ماهانه بیش از 40 هزار ویزیت، 30 هزار دارو و5 هزار رادیولوژی، فیریوتراپی و دیگر امور بصورت رایگان در طرح پزشک خانواده صورت می گیرد که یک گام بزرگ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار