دلخوری حامیان مالی جمهوری‌خواهان از ترامپ

دونالد ترامپ گفت در صورتی که حمایت‌کنندگان مالی جمهوری‌خواهان به او کمک نکنند، خودِ او مخارج را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، حامیان مالی جمهوری‌خواه که هنوز حاضر هستند از دونالد ترامپ – نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا – حمایت کنند، در حال تغییر نظر خود درباره وی هستند. این تغییر نگرش تنها به دلیل جنجال‌آفرینی‌های این نامزد نیست؛ بلکه غیبت زیرساخت‌ها در زمینه جمع‌آوری سرمایه به وسیله ترامپ نیز در انتظارات آن‌ها تاثیر گذار بوده‌است.

مشکلاتی که حامیان مالی این حزب با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، گسترده است و حل آن‌ها در بازه زمانی کوتاه دور از انتظار به نظر می‌رسد.

سی‌ان‌ان این مشکلات را طبیعی شمرده است. ترامپ در طول انتخابات مقدماتی بارها سخنان تندی درباره حامیان مالی جمهوری‌خواه زده‌است. او بارها افراد پرنفوذی مانند "پل سینگِر" و "جو ریکِت" را نام برده و از آن‌ها به تندی انتقاد کرده‌بود.

حال مصاحبه‌ها با حامیان مالی، مسئولان حزبی، مسئولان انتخاباتی و مقامات کنگره نشان می‌دهد سو تفاهم آن‌ها با ترامپ از مسائل جزئی به مشکلات شخصی رسیده‌است. این مسائل تا حدی بالا گرفته‌است که برخی از حامیان سرشناس جمهوری‌خواهان اعلام کردند حاضر به حمایت از ترامپ نیستند.از آنجایی که ترامپ اصرار ورزیده‌است هزینه های رقابت انتخاباتی‌اش را خود متقبل شود، به نظر نمی‌رسد این شرایط، برای وی نگران‌کننده باشد.

ترامپ در یک گردهمایی در روز شنبه گفت: "اگر به هر دلیلی آن‌ها (حامیان مالی جمهوری‌خواه) نخواهند همان مبلغ ناچیزی که می‌پرداختند را برای من خرج کنند، بسیار خوشحال می‌شوم که هزینه‌های انتخاباتی‌ام را خود متقبل شوم."

ترامپ به تازگی با کمک "رئینس پریبوس" – رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان – اقداماتش را برای جمع‌آوری سرمایه افزایش داده‌است. پس از توافقی با این کمیته، ترامپ منابع سرمایه زیادی را به دست آورد که نتایج آن در سخنرانی روز شنبه او مشهود است.

حال با اینکه اقدامات ترامپ برای تامین‌مالی خود در انتخابات مقدماتی نتیجه‌بخش بوده‌است، این امر او را از هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات و رقیب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا – بسیار عقب انداخته‌است. کلینتون در ماه آوریل (30 روز منتهی به 12 اردیبهشت) 187.5 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد و بیش از 30 میلیون دلار در حساب بانکی داشت. این پول برای یک تبلیغ چند میلیون دلاری علیه ترامپ در ایالت‌های مختلف در حال خرج شدن است و می‌تواند برگ برنده‌ای برای کلینتون و تیمش باشد.

این در حالی است که اقدامات ترامپ برای جمع‌آوری سرمایه که در طی 10 گردهمایی در طی 9 روز بیش از 8 میلیون دلار کسب کرد نیز کافی نیست. بسیاری از حامیان مالی در شهرهایی که ترامپ قصد سرزدن به آن‌ها را دارد اعلام کرده‌اند به آن‌ها درباره این گردهمایی‌ها هیچ تماسی گرفته نشده‌است. بسیاری از حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه گفته‌اند این روند کند تیم ترامپ برای کسب سرمایه، بستری برای جلوگیری از کسری عظیم مالی -- که پیش‌بینی شده است تیم او تجربه خواهد کرد-- را فراهم نمی‌کند. این کسری مالی بیش از 500 میلیون دلار پیش‌بینی شده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار