هفت اذان به مصوب شورای عالی قرآن کریم رونمایی شد

رونمایی از هفت اذان به مصوب شورای عالی قرآن کریم بعد از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رونمایی از هفت اذان به مصوب شورای عالی قرآن کریم بعد از ظهر امروز برگزار شد. در این مراسم محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن گفت: باید موذنان را در جامعه تکریم کرد زیرا لحظات خوش با صوت این عزیزان جذاب‌تر است. توصیف بزرگی است که یک فرد موذن شود.

وی ادامه داد: رسانه ملی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی قرآن کریم متولیان برگزاری این مراسم هستند. رادیو قرآن به جهت ارتباط تنگاتنگی که با شورای عالی قرآن دارد کار رونمایی را انجام داده و افتخار داریم این مراسم را در حوالی نیمه ماه مبارک رمضان برگزار کنیم 7 تن از این موذنان ایرانی و 3 تن دیگر مصری هستند. 
 
سپس در این مراسم علی اکبر حشمتی  معاون نظارت بر شورای عالی قرآن کریم اظهار داشت: حدود 95 شبکه رسمی در کشور فعالیت دارند و از این 95 شبکه هر وعده حدود 260 اذان پخش می شود و در ماه عددی نزدیک به 7 هزار و 800 اذان در شبکه های مختلف طنین انداز می شود و این میزان در سال به 96 هزار عدد می رسد. با رونمایی از این 7 اذان تعداد اذان ها به 31 عدد افزایش یافت .
 
وی ادامه داد: اذان ها در یک شورای کارشناسی مجرب ارزیابی می شوند و تعدادی از اساتید فن در آن حضور دارند  و حتماً برای نظردهی نسبت به اذان ها هر 11 نفر عضو این شورا باید حضور داشته باشند و امتیاز دهند.

حشمتی تصریح کرد: متاسفانه باید اعلام کنم که اذان گوها در کشور ما زیاد نیستند البته اذان گفتن جرات می خواهد. ما در این شورا اذان ها را عیار بندی می کنیم و هر اذان از عیار خاصی برخوردار است. شبکه های صدا وسیما نیز عیار دارند و پخش این اذان ها از شبکه های سیما بر اساس همین عیار است.

همچنین در این مراسم حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاهی به مدعوین خوش آمد گفت.

در این مراسم اساتید برجسته ای همچون وحید خاکی، محمد حسین سبزعلی، عباس امام جمعه ، حسینعلی شریف حضور داشتند.



انتهای یام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار