وزیر ارشاد در افتتاحیه نمایشگاه قرآن مطرح کرد:

رسیدن به قله‌های رفیع سعادت در سایه تدبر در قرآن

قرآن کریم به عنوان کتاب جامع سعادت بشر پیش روی ما بوده و تنها در سایه رفع مهجوریت این کتاب می توان به سعادت جامعه دست یافت.

رسیدن به قله‌های رفیع سعادت در سایه تدبر در قرآن
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بعداز ظهر دوشنبه 24 خرداد در مصلی تهران برگزار شد. 
 
در این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع مسئولان ، خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: قرآن کریم معجزه ابدی اسلام و تنها کتاب معتبر آسمانی است که تنزل آن به جهان مادی در ماه مبارک رمضان رخ داده است.
 
وی افزود: در این ایام مبارک که گرانبهاترین تحفه آسمانی به دست بشریت رسیده فرصت خوبی است تا تشنگان و ادب معرفت جان خود را از کوثر الهی سیراب و از نصایح این کتاب ارزشمند سرمست شوند.
 
جنتی عنوان کرد: قرآن کریم اقیانوس بی‌کرانه‌ای است که فهم آن از دایره اندیشه و عقل بیرون بوده و به تعبیر امام خمینی (ره) ابن کتاب جلوه تام خداوند تبارک و تعالی است.

وی بیان کرد: هدف اصلی از نزول این آیات چیزی جز خوشبختی و سعادت انسان ها و آموزش حکمت و دانایی برای تشکیل جامعه سالم و پیشرفته نبوده است.
 
جنتی افزود: از آن جایی که انسان موجودی پیچیده و دارای استعداد های گوناگون بوده کتابی که برای او نازل شده باید شگفتی ساز باشد و به همین دلیل این کتاب از بدو نزول همپای تفکرات فکری جوامع انسانی و متناسب با شرایط زمان پیش رفته است.
 
وی گفت:  ظرفیت عظیم قرآن باعث شد مسلمانان با تفکر در آیات الهی مشعل فروزان علم را به دست گیرند و پایه گذار بسیاری از دانش های هستی شناسی باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: براساس پیام های قرآنی تنها راه حل معضل بی بند و باری تقویت آموزه های عقیدتی است و برای تحقق این امر تمام ائمه جماعات، مسئولان فرهنگی و صداوسیما که بیشترین تاثیر گذاری را در جامعه دارند، باید وارد عمل شوند.
 
وی گفت: قرآن در داستان حضرت یوسف (ع) مدیریت جامعه را با دو شرط اساسی تخصص و تعقل پیوند داده است.
 
جنتی عنوان کرد: در بخش سوم این داستان به مدیریت صحیح اقتصادی اشاره شده و قناعت، آینده نگری و صرفه جویی را گوشزد می کند.
 
وی افزود: قرآن کریم به عنوان کتاب جامع سعادت بشر پیش روی ما بوده و تنها در سایه رفع مهجوریت این کتاب می توان به سعادت جامعه دست یافت.

جنتی در پایان خاطر نشان کرد: در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به بخش های مهمی مانند رسانه و احیای قرآن، دانشگاه و تحیای قرآن، مدرسه و احیای قرآن ، خانواده و احیای قرآن و جوان و احیای قرآن پرداخته شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار