شیراز؛

هدیه اسماء خداوند متعال از سوی جبرئیل به پیامبر (ص)

یکی از سنت های بسیار ارزشمند درایام ماه مبارک رمضان بویژه ایام لیالی قدر، توسل به دعای با عظمت جوشن کبیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام جاوید کارشناس مذهبی گفت: دعای جوشن کبیر را جبرئیل در یکی از جنگ ها برای پیغمبر خدا آورد و این در حالی بود که آن حضرت جوشن(لباسی که در جنگ به تن میکنند) را به تن داشتند و سنگینی آن حضرت را آزار می داد که جبرئیل به پیامبر خدا عرض کرد خداوند به شما سلام می رساند و می فر ماید جوشن را از تن خارج و به جای آن این دعا را که برای شما و امت شما امانت است بخوانید.
 حجت الاسلام جاوید در فضایل دعای جوشن کبیر گفت: هر کس این دعا را با نیت خالص در اول ماه مبارک رمضان بخواندخداوند شب قدر را برای او روزی و هفتاد هزار فرشته که خدا را تقدیس کنند و ثواب را برای او ثبت کنند، می گمارد.
همچنین وی افزود: اگر کسی این دعا را سه مرتبه در ماه رمضان بخواند، خداوند جسد او را از آتش حرام و بهشت را بر او واجب می کند و دو فرشته را محافظ او قرار می دهد تا از گناهان در امان خدا باشد.
حجت الاسلام جاوید اضافه کرد: سفارش شده است دعای جوشن کبیر را بر کفن هم بنویسند آن چنان که طبق وصیت امام علی (ع) حضرت امام حسین (ع) آن را بر کفن آن حضرت نوشتند.
دعای جوشن کبیر صد بند دارد و هر بند حاوی‌ اسما مقدس خداوند باریتعالی است،درمجموع‌ این‌ دعا حاوی‌ هزار "اسم" خدای‌ متعال‌ است.
قسمتی از دعای با عظمت جوشن کبیر:
 يا دَليلَ الْمُتَحَيِّرينَ يا غِياثَ الْمُسْتَغيثينَ يا صَريخَ الْمُسْتَصْرِخينَ يا جارَ الْمُسْتَجيرينَ يا اَمانَ الْخاَّئِفينَ يا عَوْنَ الْمُؤْمِنينَ يا راحِمَ الْمَساكينَ يا مَلْجَأَ الْعاصينَ يا غافِرَ الْمُذْنِبينَ يا مُجيبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرّينَ
اى راهنماى سرگردانان اى فريادرس فريادخواهان اى دادرس دادخواهان اى پناه پناه جويان اى امان بخش ترسناكان اى كمك مؤمنان اى رحم كننده مسكينان اى پناه عاصيان اى آمرزنده گناهكاران اى اجابتکننده دعاى درماندگان
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار