سیستان وبلوچستان

بسته حمایت از صادرات گامی بلند در توسعه صادرات غیر نفتی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون گرایی اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف توسعه صادرات غیر نفتی است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛نادر میرشکار در نشستی با صاحبان واحدهای تولیدی صادراتی استان افزود: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از صادرات غیر نفتی، برنامه حمایتی، صیانتی و تشویقی برای توسعه صادرات غیر نفتی در کشور برای اجرا به سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: منابع پیش بینی شده این برنامه شامل حمایت صندوق توسعه ملی، بانکی و بودجه ای است.

وی تصریح کرد: حضور در نمایشگاه های بین المللی معتبر خارج از کشور، کمک به برقراری خطوط منظم ریلی، دریایی و هوایی، سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان کالا، خدمات و همچنین سرمایه گذاری برای تامین زیر ساختهای صادراتی از قبیل سردخانه، سایت نمایشگاهی، پرداخت بخشی از هزینه های اجاره دفاتر و انبار شرکتهای صادراتی در خارج از کشور و پرداخت بخشی از هزینه های صدور ضمانت نامه ها و بیمه نامه های صادراتی از جمله مشوقهای صادراتی در این بسته در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: مشوقهای صادراتی به آن دسته از صادرکنندگانی اختصاص خواهد یافت که موفق به افزایش صادرات خود در سال 95 نسبت به سال گذشته باشند.

میرشکار ادامه داد: صادر کنندگانی که برای نخستین بار اقدام به صادرات کردند که متناسب با میزان افزایش صادرات خود از نیم تا سه درصد جایزه صادراتی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار