تغییر کاربری غیر مجاز به صفر می رسد

رئیس سازمان امور اراضی استان تهران گفت: با اقدامات پیشگیرانه دخل وتصرف اراضی دولتی و تغییر کاربری نسبت به سال گذشته افت چشمگیری داشته اما امیدواریم که این میزان به صفر برسد.

قاسم عنایتی رئیس سازمان امور اراضی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تخلفات و تغییر کاربری اراضی در سال جاری اظهار داشت: تغییر کاربری و تصرف اراضی دولتی در سال جاری در مقایسه با سال گذشته رشد منفی داشته که خوشبختانه همکاران در ابتدای امر توانستند نسبت به اجرای قانون سطح اراضی باغات استان تهران اقدام نمایند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه 131 و گزارشات مردمی در ارتباط با تغییر کاربری و تصرف اراضی دولتی گفت: براین اساس 290 مورد دخل و تصرف غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی از طریق گزارشات مردمی به سازمان اعلام شده که بلافاصله به عرصه زراعت بازگشتند.

عنایتی ادامه داد: در سال جاری با افزایش تعداد گشت‌های حفاظتی و فعایت 24 ساعته سامانه 131 در نظر داریم که از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی دولتی از سوی افراد سودجو جلوگیری به عمل آوریم.

رئیس سازمان امور اراضی استان تهران با اشاره به تاثیر اقدامات پیشگیرانه دخل و تصرف اراضی دولتی بیان کرد: آمارها بیانگر این است که تعداد ساخت و سازهای غیر مجاز با اقدامات پیشگیرانه نسبت به سال گذشته افت چشمگیری داشته و حال درنظر داریم که این میزان را با تعاملی که در سطح استان به وجودآمده به صفر برسانیم چرا که این امر می تواند نقطه عطفی برای جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار