ترویج کتابخوانی، بزودی از شبکه کودک و نوجوان

«من می‌خونم تو گوش کن» تلاش دارد تا با ایجاد انس و ارتباط با کتاب، کودک را ضمن تشویق به کتابخوانی با کتاب‌های داستانی مناسب آشنا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛برنامه استودیویی «من می‌خونم تو گوش کن»، ویژه تابستان هر روز یک کتاب جدید مناسب کودکان را که توسط کارشناسان مجمع ناشران انقلاب اسلامی بررسی شده و بیشترشان از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دسترس عموم قرار گرفته‌اند، با اجرای یک نمایش به کودکان معرفی می‌کند.

این برنامه تلاش دارد تا با ایجاد انس و ارتباط با کتاب، کودک را ضمن تشویق به کتابخوانی با کتاب‌های داستانی مناسب آشنا کند. تفاوت اساسی این برنامه با سایر برنامه‌های ترویج کتابخوانی این است که فقط توصیه به کتابخوانی نمی‌کند، بلکه به کودک می‌گوید چگونه کتابی را بخواند. در این برنامه انتقال مفاهیم موجود در کتاب‌ها، به صورت ضمنی در یک محیط جذاب و خلاقانه با کودک همراه می‌شود. از این رو مجری قصه‌گو در درون یک کتابخانه گرافیکی قرار می‌گیرد و پس از معرفی کتاب به داخل فضای داستان می‌رود. در همین زمان بعضی از شخصیت‌های کتاب جان گرفته و قصه را پیش می‌برند و داستان در یک محیط کروماکی و جذاب انجام می‌شود. در تولید برنامه‌ها از تصاویر خود کتاب‌ها استفاده می‌شود.

مجموعه «من می‌خونم تو گوش کن» در ٧٠ قسمت 13 دقیقه‌ای با اجرای بیژن بیابانی، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پرستو شاه محمدی در شبکه کودک و نوجوان – کانال نهال تولید شده که در حال حاضر در ساعت 17:30 پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد در دو نوبت 7:15 و 14:45 به روی آنتن قرار می‌گیرد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار