جشنواره رمضانی شبکه کودک و نوجوان در ایام ماه مبارک رمضان

شبکه کودک و نوجوان در ایام ماه مبارک رمضان برای نونهالان روزه دار تمام تلاشش را در پیش گرفته تا لحظات معنوی و شادی را در این روزها تجربه کنند.

جشنواره رمضانی شبکه کودک و نوجوان در ایام ماه مبارک رمضانبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پخش برنامه‌های شبکه کودک و نوجوان در ماه مبارک رمضان 24 ساعته و همراه با مجموعه‌ای جذاب از برنامه‌های جدید برای خردسالان، کودکان و نوجوانان خواهد بود. این برنامه‌های تلویزیونی ویژه روزه‌داران کوچک‌ سال، برای دستیاری رسانه‌ای خانواده‌ها در امر روزه‌داری فرزندان ـ مخصوصا  از افطار تا سحر ـ تولید شده‌اند.

با توجه به اهتمام کودکان و نوجوانان به روزه‌داری در ماه مبارک رمضان و تغییر سبک زندگی خانواده‌ها در ماه میهمانی خداوند، برنامه‌های شبکه کودک و نوجوان در یک جشنواره رمضانی 24 ساعته و با تنوعی بیشتر نسبت به گذشته، پخش خواهد شد.
 
در سالهای اخیر به دلیل گرمای هوا و همزمانی ماه مبارک رمضان با دوران تعطیلی مدارس، خانواده‌های دارای فرزند روزه‌دار، تلاش می‌کنند با شب‌زنده‌داری کوچک‌سالان و استراحت آنان پس از اقامه نماز صبح تا اذان ظهر، تغییراتی رمضانی را در سبک زندگی خویش اعمال کنند تا کودکان با سهولت بیشتری روزه‌داری نمایند. 

بر همین اساس گفتگویی با محمد سرشار مدیر شبکه کودک و نوجوان داشتیم که در ادامه آن را می‌خوانید:


*‌ شبکه کودک و نوجوان با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،  چه برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده  است؟ 

برنامه‌های شبکه کودک و نوجوان به مناسبت ماه میهمانی خداوند، شکل یک جشنواره را به خود گرفته است. افزایش ساعات پخش برنامه‌ها، پخش برنامه‌های تلویزیونی و مجموعه‌های داستانی جدید و جشنواره فیلم‌های سینمایی، محورهای جشنواره رمضانی شبکه کودک و نوجوان هستند.


* با توجه به رویکردی که شبکه کودک و نوجوان دارد شما از چه موضوعاتی برای همخوانی برنامه ها با این ایام استفاده کردید؟ 

اولین ویژگی این جشنواره، تطابق آن با تغییرات سبک زندگی مومنانه در ماه مبارک رمضان است. به دلیل گرمای هوا، طولانی بودن روز و همزمانی با تعطیلی مدارس، خانواده‌های متدین برنامه روزانه فرزندان خود را تغییر می‌دهند و ساعات خواب را به بعد از اقامه نماز صبح منتقل می‌کنند. بنابراین شبکه کودک و نوجوان به عنوان مهمترین دستیار رسانه‌ای خانواده‌ها، با افزایش ساعات پخش خود، تلاش کرد همراهی خود را با این پدیده، نشان دهد.

اقدام دیگر، کمک به کودکان و نوجوانان روزه‌داری بود که در برنامه ماه مبارک خود، قرائت قرآن مجید را پیش بینی کرده‌اند. پخش جمع‌خوانی قرآن توسط کودکان و نوجوانان در حرم مطهر رضوی، در قالب حزب به حزب، از برنامه‌های مناسبتی شبکه کودک و نوجوان در جشنواره رمضانی خود است.

همچنین هر شب در ساعت 22 و ساعت 00:30 پخش فیلمهای سینمایی در برنامه شبکه گنجانده شده است. ساعت 3 صبح هر روز نیز، برنامه زنده  و پرانرژی «سر سفره خدا» میزبان کودکان روزه‌دار است.


* برنامه سحرگاهی این شبکه از فضایی شاد و دوست داشتنی برخوردار است. با چه تدبیرهایی به این خروجی رسیدید؟ آیا اتاق فکری دارید؟ 

کل فعالیتهای برنامه‌سازی شبکه کودک و نوجوان، براساس یک منظومه تربیتی است که این منظومه، خود برآمده از سالها تلاش کارشناسان عرصه تربیت اسلامی است. فضای شاد و صمیمانه برنامه «سر سفره خدا» محصول نگاه جدید به روزه‌داری است. در سبک زندگی اسلامی، ماه مبارک رمضان، ماه شور و نشاط روییده از روح معنویت و بندگی است.  برای همین، برنامه سحرگاهی شبکه کودک و نوجوان، با هدف ایجاد نشاط در کودکان روزه‌دار طراحی و تولید شده است.


* مجریان چگونه انتخاب شدند؟

مجری اصلی برنامه «سر سفره خدا» همان مجری کانال نهال شبکه کودک و نوجوان است.


* مهمانان برنامه چطور و با چه اهدافی به برنامه دعوت می شوند؟

مهمانان برنامه بزرگسالان و کوچک سالانی هستند که به بهانه روزه‌داری دور هم جمع می‌شوند. تلاش شده چهره‌هایی از عرصه‌های مختلف علمی، دینی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... به همراه کودکانی که فرزند یا خویشاوند آنها هستند، به برنامه دعوت شوند و یک گفتگوی دوست‌داشتنی را در سحرهای ماه مبارک رمضان شکل دهند. طبیعتا چهره‌های فعال در عرصه کودک و نوجوان، وزن بیشتری در این زمینه دارند.

گفتنی است؛ پخش برنامه‌های جشنواره رمضانی شبکه کودک و نوجوان از ساعت هشت تا 14 در کانال پویا (خردسالان) و از ساعت 14 تا هشت صبح در کانال نهال (کودک) خواهد بود. برنامه‌های ویژه نوجوانان نیز از ساعت 20 تا سه در همین کانال پخش می‌شود.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار