مدارس شبانه روزی استان بوشهر در انتظار کمک خیرین

مدارس شبانه روزی استان بوشهر برای افزایش کیفیت غذای خود نیازمند کمک خیران هستند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدارس شبانه روزی استان با مشکلاتی از جمله فرسودگی ساختمان خوابگاه وکمبود امکانات و تجهیزات روبه رو هستند اما در حال حاضر مهم ترین مشکل این مدارس کمبود اعتبار به منظور تامین هزینه غذا و پایین بودن کیفیت غذای مدارس شبانه روزی‌هاست.

حسین دُرتاج با اشاره به این‌که میزان اعتبار لازم برای تهیه غذای مدارس شبانه روزی حدود دو میلیارد و 400 میلیون تومان است افزود: اکنون نیمی از این مبلغ از اعتبارات آموزش و پرورش و خودیاری دانش آموزان تامین می شود و ما برای تامین بقیه این مبلغ به کمک خیران و شرکت ها و موسسات نیاز داریم.

 وی با بیان این‌که در جلسه شورای آموزش و پرورش در مورد استفاده از ظرفیت خیران، درآمدهای نفت و گاز پارس جنوبی و از محل 12 درصد ارزش افزوده وحق آلایندگی به منظور تامین غذای مدارس شبانه روزی تاکید شده است، تصریح کرد: سیاست جدید آموزش و پرورش هدایت خیران بر حمایت از دانش آموزان است و به همین منظور نیز جشنواره حامیان مدارس شبانه روزی در استان برگزار شد.

 در تاج ادامه داد: 31 مدرسه شبانه روزی در 12 شهرستان و منطقه استان وجود دارد که بیشترین تعداد این مدارس در دشتستان و دشتی است و در کنگان, عسلویه, خارگ, ریگ, دلوار و بردخون مدرسه شبانه روزی نداریم .

 وی تعداد دانش آموزان این مدارس را دو هزار و 504 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد هزار و 703 نفر به صورت خوابگاهی در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.