اهواز؛

اجرای عملیات بالانسینگ فن های نیروگاهی به روش سه نقطه ای در سد شهید عباسپور

برای نخستین بار در سد و نیروگاه شهید عباسپور، عملیات بالانسینگ فن های نیروگاهی به روش تک صفحه ای (سه نقطه ای) انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون فنی و مهندسی سد و نیروگاه شهید عباسپور گفت: با استفاده از این روش بالانسینگ علاوه بر دست یابی به اندازه گیری های بسیار دقیق که از طریق محاسبات خاص به دست می آید، به میزان 200 میلیون ریال صرفه جویی در استفاده از منابع ارزی نیز صورت گرفته است.

رضا الماسی افزود: مزیت اصلی استفاده از این روش دقت زیاد و کارایی آن و عدم نیاز به استفاده از دستگاه آنالیزور ارتعاشات پیشرفته و گران قیمت است.

وی با اشاره به اضافه شدن روش اندازه گیری دوره ای ارتعاشات تجهیزات چرخنده نیروگاه به فهرست تکنیک های اجرایی cm و بهره گیری از تکنیک های ارتعاشات و ترموگرافی اظهار داشت: با انجام این ترفندهای علمی، علاوه بر صرفه جویی در منابع ارزی، روند فرسودگی و تخریب تجهیزات بسیار کند و قابل ردگیری شده و کارشناسان فرصت کافی داشته تا در سریع ترین زمان ممکن جهت جلوگیری از توقف های اضطراری نیروگاه و بهینه سازی آن وارد عمل شوند.

سد و نیروگاه شهیدعباسپور با تولید 2000 مگاوات برق یکی از مهمترین نیروگاه های برقابی کشور محسوب می شود.

در عملیات بالانسینگ تک صفحه ای که برای نخستین بار در نیروگاه شهید عباسپور به اجرا در آمده است، با یک دستگاه ویبرومتر اندازه گیر، دامنه عملیات بالانسینگ فن و چرخنده های دور پایین نیروگاه اندازه گیری می شود.

انتهای پیام/و


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.