اراک ؛

هوای ناسالم اراک

کیفیت هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار دارد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک در روز جمعه در وضعیت ناسالم قرار دارد و شرایط کنونی هوای اراک برای گروه های جمعیتی حساس نامناسب است.

 ابراهیمی کارنامی افزود: بر اساس اطلاعات مرکز پایش کیفیت هوا، میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در شبانه روز گذشته در 71 میگروگرم بر متر معکب بود که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.

وی بیان کرد: استاندارد زیست محیطی سنجش ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: گزارش مرکز پایش کیفیت هوای اراک بیانگر آن است که میزان ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای این شهر در ساعت 8 صبح روز جمعه 67 میکروگرم بر متر مکعب است که از نظر کیفی شرایط هوای این شهر به صورت مقطعی برای مردم ناسالم است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون به دلیل ریز بودن بیش از حد، با نفوذ در دستگاه تنفسی در بخش های انتهایی آن می نشیند و استنشاق مستمر و طولانی مدت آن برای سلامت زیان دارد. 

ابراهیمی کارنامی، به گروه های حساس جمعیتی نظیر کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی توصیه کرد از حضور در فضاهای آزاد و پرتردد شهر به جز موارد اضطراری خودداری  کنند.  

انتهای پیام /گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.