کرمانشاه؛

استان کرمانشاه در زمینه زراعت حرف های زیادی برای گفتن دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اعتبارات تخصیصی به بخش کشاورزی این استان در همه دوره‌ها، نامطلوب بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛خسرو شهبازی میزان تولیدات سالانه کشاورزی استان را چهار میلیون تن اعلام کرد و گفت: استان کرمانشاه در زمینه زراعت حرف های زیادی برای گفتن دارد، تا آنجا که در زمینه زراعت جو همواره استان اول یا دوم کشور است که امسال با استفاده از اقدامات خوب انجام شده در حوزه مبارزه بیولوژیک و بارش های خوب  انجام شده پیش‌بینی می‌شود رتبه نخست کشور را در زمینه تولید جو داشته باشیم.

شهبازی تعداد گلخانه‌های استان کرمانشاه را 120 واحد اعلام کرد و افزود: مجموع مساحت گلخانه‌های این استان 38.9 هکتار است که در این بخش ضعیف عمل شده است.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل های خوب استان در زمینه توسعه باغات گفت: همه اینها در حالی است که استان کرمانشاه تنها 40 هزار هکتار باغ دارد و توسعه کمتری در این بخش داشته است.

 شهبازی با اشاره به وجود 3000 فارغ التحصیل بخش کشاورزی جویای کار در استان کرمانشاه گفت: روزی نیست که مراجعه کننده بیکار فارغ التحصیل بخش کشاورزی را در دفتر خود نداشته باشم و این در حالی است که موانع زیادی در زمینه اشتغال این افراد  داریم.

شهبازی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر در حال از دست دادن برخی از فرصت های صادراتی در کشور عراق هستیم، گفت: نباید فرصت‌های صادراتی خود را از دست بدهیم.


انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.