سیستان وبلوچستان

نقش زنان در مديريت و حفاظت محيط زيست باید جدی گرفته شود

مدير كميته آموزش شوراي راهبردي زنان فرهيخته دانشگاه آزاد اسلامي سيستان و بلوچستان از نقش مهم و ارزنده زنان در مدیریت و حفاظت محیط زیست گفت و بر جدی گرفتن این نقش تأکید فراوان کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛دکتر مهناز نصرآبادي افزود: افزايش آلودگي حاصل از صنعتي شدن جوامع و مشكلات ناشي از عدم بهره برداري بهينه، لزوم بهره وري مناسب را جهت حفاظت كمي و كيفي منابع محيط زيست تشديد مي کند.

وی ادامه داد: در اين راستا با توجه به محدوديت توان و كارايي دستگاههاي دولتي جهت دستيابي به اهداف مديريت محيط زيست، حفاظت و بهره برداري از محيط زيست و جلوگيري از تخريب محيط زيست با بهرهگيري بهينه از پتانسيلهاي اجتماعي و مشاركت مردمي از طريق توسعه آگاهيهاي عمومي قابل بررسي است.

وی تأکید کرد: با بررسي مطالعات و طرحهاي انجام شده در كشور در خصوص صرفهجويي و نقش مشاركت زنان در جهت مديريت و حفاظت كمي و كيفي منابع محيط زيست كشور مي بايست با تحليل اين تحقيقات اهميت افزايش سهم زنان در تصميم گيري، طرحريزي، مديريت و گسترش خدمات در عرصه مديريت و حفاظت محيط زيست و تدوين استراتژيهاي لازم براي از ميان برداشتن موانع فرهنگي، اقتصادي، اداري و قانوني بيش از پيش آشكار شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.