بهای نفت کاهش یافت/ بهای طلا همچنان در حال اوج‌گیری

نگرانی‌ها درباره خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا بر بهای طلای سیاه و فلز زرد تاثیر گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت روز سه‌شنبه، حدودا 2 درصد کاهش یافت. دلیل این کاهش بها، نگرانی از پیامدهای خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا و همچنین افزایش تولیدات نفت خام در آمریکا گزارش شده‌است. 

آمارهای «موسسه نفت آمریکا» نشان می‌دهند تولیدات نفت این کشور در این هفته نسبت به 10 ژوئن (21 خرداد) با 1.2 میلیون بشکه افزایش به 536.7 میلیون بشکه رسیده‌است. پیش از این، تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند سطح تولیدات نفت خام آمریکا با 2.3 میلیون بشکه کاهش روبرو شود.

نفت برنت برای چهارمین روز متوالی با 52 سنت کاهش به بهای 49.83 دلار در هر بشکه، و شاخص نفت خام آمریکا نیز با 39 سنت به بهای 48.49 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

این در حالی است که سه‌شنبه بهای طلا برای پنجمین روز متوالی افزایش پیدا کرد. بهای طلا در انتظار نتیجه نهایی نشستی که بانک مرکزی آمریکا در خصوص تصمیم‌گیری برای نرخ سود بانکی این کشور در روز چهارشنبه برگزار خواهد کرد، رشد 0.1 درصدی تجربه کرد و به 1288 دلار در هر اونس رسید.

نگرانی‌ها درباره خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا بر بازار جهانی نفت و طلا سایه افکنده‌است. روز سه‌شنبه، سهام کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا برای پنجمین روز متوالی سقوط کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار