پیامدهای خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا؛

کاهش ارزش برابری پوند در برابر ارزهای معتبر برای هشتمین هفته متوالی

ارزش برابری واحد پول انگلیس برای هشتمین هفته متوالی کاهش یافت.

کاهش ارزش برابری پوند در برابر ارزهای معتبر برای هشتمین هفته متوالیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، ارزش برابری پوند -- واحد پول انگلیس -- در برابر ارزهای رایج برای هشتمین هفته متوالی درپی نگرانی از رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا کاهش یافت. در مقابل، ین ژاپن پس از آنکه از سوی سرمایه‌گذاران به عنوان دارایی امن شناخته شد، به بیشترین ارزش خود از اکتبر 2014 رسید. 

بر این اساس، نشریه سان -- پرفروشترین روزنامه انگلیس -- پیشبینی کرد نوسانات در ارزش برابری پوند در دو هفته آینده و همزمان با نزدیک شدن به همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در 23 ژوئن (سوم تیرماه) ادامه خواهد یافت. 

از سوی دیگر، انتشار گزارش صبح امروز مبنی بر پیشبینی تحلیلگران از افزایش سالانه نرخ تورم انگلیس به 0.4 درصد و اختلال در بهبود وضع اقتصادی این کشور، در ارزش برابری پوند تاثیر داشت.
ارزش برابری پوند صبح امروز با یک درصد کاهش همراه بود و هر پوند در برابر 1.4132 دلار در لندن مبادله شد. این اتفاق یک روز پس از آن روی داد که ارزش برابری پوند به کمترین میزان از 14 آوریل (26 فروردین) به 1.4116 دلار آمریکا رسید. روز گذشته نیز ارزش برابری پوند در برابر یورو 0.6 درصد کاهش داشت و یک یورو با 79.58 پنی مبادله شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار