اهواز؛

اجرای طرح ساماندهی آب و فاضلاب چغامیش

با هدف تأمین نیاز شهروندان و بخش‌های مختلف شهری طرح جامع آبرسانی در شهرستان دزفول اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دزفول گفت: با هدف تأمین نیاز شهروندان و بخش‌های مختلف شهری طرح جامع آب رسانی در شهرستان دزفول اجرا شد.

جمال الدین برفر در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول اظهار داشت: تأمین نیاز شهروندان و بخش‌های مختلف شهری به آب یکی از مهم‌ترین نیازهای اجتماعی و فردی است و از آب و دسترسی شهروندان به منابع سالم آن به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت یاد می‌شود.

وی افزود: شهرستان دزفول با نزدیک بودن به بستر آبی دز و وضعیت اقلیمی مناسب دارای منابع خوبی در حوزه آب خیز داری است که در صورت هدایت و بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توان موجبات توسعه شهرستان را در بخش‌های مختلف فراهم کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دزفول عنوان کرد: به همین دلیل و با هدف تأمین نیاز شهروندان و بخش‌های مختلف شهری طرح جامع آبرسانی در شهرستان دزفول اجرا شد.

وی گفت: اجرای این طرح از سال 1392 آغاز شده و در مدت سه سال از آغاز اجرای این طرح بیش از 40 حلقه چاه  آب در بخش‌های مختلف شهرستان و با هدف تأمین نیاز بخش‌های مختلف شهری حفر شده است.

برفر بیان کرد: از آغاز اجرای این طرح حفر 48 حلقه چاه آب در شهرستان هدف‌گذاری شده بود که تا به حال هشت حلقه چاه آب در شهرستان کم‌تر از پیش بینی‌ها حفر شده که همین موضوع مشکلات متعددی را برای شهروندان و فعالان اقتصادی دزفول ایجاد کرده که رفع این مشکل پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر مخزن ذخیره آب دزفول، تنها 20 هزار متر مکعب آب دارد که توجه به رفع این مشکل نیز با همکاری شهروندان و قطع آب در ساعت‌های کم مصرف در حال رفع شدن است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دزفول اظهار کرد: همچنین اجرای طرح ساماندهی آب و فاضلاب شهر چغامیش از توابع شهرستان دزفول نیز، هدف‌گذاری شده که اجرای این طرح با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال پس از تأمین نیازهای مالی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.