کارگردان «حرف، حرف، حرف» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

متون مدرن زاویه نگاه تئاتر را بازتر می‌کند

به طور کل نمایشنامه‌هایی چون «حرف، حرف، حرف» زاویه دید به تئاتر مدرن را بازتر می کند و می‌توان ارتباط بیشتری با تئاتر روز دنیا برقرار کرد.

علیرضا طاهری کارگردان نمایش «حرف، حرف، حرف» در خصوص این نمایشنامه به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: قصه موقعیت سه میمون را نمایش می‌دهد که مجبور شدند تا بی‌نهایت تایپ کنند که نمایشنامه «هملت» را بنویسند، بدون آن‌که بدانند هملت چیست. «فیلیپ گلس قرص نانی می‌خرد» برخورد فیلیپ گلس، آهنگساز مینیمال قرن بیست، با معشوقه سابقش در یک نانوایی را نشان می‌دهد. «گونه‌های مرگ تروتسکی» نمایش کابوس مرگ لئون تروتسکی، سیاستمدار بزرگ شوروی سابق است که با تبر کوهنوردی به او سوء‌ قصد شده است.

وی ادامه داد: نمایش «حرف، حرف، حرف؛ فیلیپ گلس قرص نانی می‌خرد؛ گونه‌های مرگ تروتسکی» از تاریخ 16 خرداد تا 4 تیر، در ساعت 19:30 در تالار ناصرخسرو واقع در خیابان انقلاب، ابتدای خیابان 16 آذر، جنب تالار مولوی اجرا  می شود.

طاهری درباره چرایی اجرای متن‌های دیوید آیوز گفت: من از دوران تحصیلم به متن‌ نویسنده‌های آمریکایی زیاد فکر می‌کردم و به سلیقه من بسیار نزدیک است چراکه چالش های زیادی دارد.

طاهری تصریح کرد: ما تمرینات زیادی برای اجرای این نمایش داشتیم. در واقع از سال ۹۴ اجرا را شروع کردیم و سعی کردم بازیگران را هم از قشر دانشجو انتخاب کنم؛ چراکه معتقدم انگیزه آنها بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کل فکر می‌کنم اینطور متن ها زاویه دید را به تئاتر مدرن بازتر می کند و می‌توان ارتباط بیشتری با تئاتر روز دنیا برقرار کرد.

گفتنی است؛ علیرضا دست افکن، آرمان کلهری، شقایق حمزه‌لو، امید ضیاءالدینی، محمدحسین اثنی عشری، الهام صادقی، فرشته میرمرعشی در این نمایش ایفای نقش می کنند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار