اولویت نمایش کودک، باید سرگرمی و نشاط باشد

اولویت در نمایش کودک و نوجوان باید سرگرمی و شادی‌آفرینی باشد؛ چرا که جامعه شادتر، سالم‌تر است.

احمد خیرآبادی بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «گرگ‌های دوست‌نداشتنی» و ایفای نقش در آن گفت: نزدیک به 18 سال دوستی با علیرضا جعفری مرام و تجربه همکاری مشترک از سال 80 تا به حال، سبب شد تا در نمایش «گرگ‌های دوست نداشتنی» ایفای نقش کنم. این اثر روایتگر زندگی سه گرگی است که نسبت به جایگاه خود اعتراض دارند و من نقش گرگ چوپان دروغگو را بازی می‌کنم در این داستان گرگ داستان‌های شنل قرمزی و کدو قل قله زن نیز حضور دارند.

وی ادامه داد: در ابتدا نام نمایش «گرگ‌های‌ دوست‌داشتنی» بود اما بنا بر نظر هیئت بازبینی مبنی بر اینکه گرگ‌ها به سبب ویژگی‌ها و صفت‌هایشان در داستان‌ها دوست‌داشتنی نیستند، نام اثر تغییر کرد. در صورتی که به عقیده من این نوع  نگاه در نمایش‌های فانتزی مخصوص کودکان جایگاهی ندارد. به علاوه اینکه ما اصلا سعی در اشاعه خشونت نداریم.

خیرآبادی بیان کرد: بر خلاف نظر مسئولان هر چقدر بعد آموزشی نمایش‌های کودک و پند و اندرزهای موجود در آن پررنگ‌تر باشد، نتیجه کمتری در این راستا حاصل می‌شود. هر قصه‌ای که برای کودکان به نگارش در می‌آید نکاتی آموزشی را در خود نهفته دارد. اولویت ما باید سرگرمی و شادی‌آفرینی باشد؛ چرا که جامعه شادتر، سالم‌تر است.

وی ادامه داد: نمایش «گرگ‌های دوست‌نداشتنی» به سبب قصه خوب، بازی‌های یکدست و موسیقی نظر بسیاری را به خود جلب کرده. تجربه ثابت کرده آثار موزیکال قدرت جاذبه بیشتری برای کودک و نوجوانان دارند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار