موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بار آلی مخزن سد ارس بالا رفته است/ رود ارس مملو از آلودگی

سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی با بیان اینکه بار آلی مخزن سد ارس بالا رفته و کل مخزن جلبکی است گفت: آلودگی بسیار بالایی در ارس تخلیه می‌شود.

بار آلی مخزن سد ارس بالا رفته است/ رود ارس مملو از َآلودگی
موسوی سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت رودخانه مرزی ارس اظهار داشت: هم‌اکنون در پی آخرین بررسی‌های میدانی از این رودخانه متوجه افزایش بار آلی مخزن سد ارس و احاطه کل فضای مخزن از سوی جلبک‌ها شده ایم.

وی تصریح کرد: به نوعی آلودگی بسیار بالایی در ارس تخلیه می‌شود که این اتفاق در نتیجه تخلیه فاضلاب‌های انسانی و صنعتی به وقوع پیوسته است.

سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شاهد مرگ و میر پرندگان به دلیل مسمویت جلبکی بوده‌ایم اذعان داشت: از آن جایی که این رودخانه مرزی بین چند کشور ایران، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان قرار دارد، نجات رودخانه ارس نیازمند تعاملات بین‌المللی است.

موسوی در خصوص منابع آلوده کننده این رودخانه مرزی بیان کرد:  تخلیه پساب صنایع مس کشور ارمنستان در  شرق رودخانه، ورود پساب‌های چند کارخانه از کشور آذربایجان که سیستم تصفیه خانه آن‌ها فاقد استانداردهای زیست محیطی است و تخلیه فاضلاب‌های انسانی شهرها و روستاهای مستقر در حاشیه این رودخانه منجر به َآلودگی امروزه آن شده است.

وی در باره ی میزان آلودگی رودخانه ارس از سوی ایران گفت: از سوی ایران نیز، آلودگی در رودخانه ارس تخلیه می‌شود ولی بار آن نسبت به سایر کشورهای هم مرز به این رودخانه بسیار کمتر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار