سنندج؛

میزبانی استان کردستان از پیکر پاک شهدای گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از میزبانی این استان از پیکر مطهر شهدای گمنام8 سال دفاع مقدس پس از ماه مبارک رمضان خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،محمدرضا شرف‌بیانی با تاکید بر لزوم برجسته‌سازی اسناد معتبر دفاع مقدس برای بهره‌گیری نسل آینده، گفت: نقش استان کردستان در تاریخ دفاع مقدس تدوین و به عنوان سندی ماندگار برای آیندگان خواهد ماند.

وی به درخواست‌های مکرر مردم استان برای میزبانی از پیکر مطهر شهدای گمنام اشاره کرد و افزود: این درخواست‌ها به ستاد تفحص شهدا و کمیته جست‌وجوی مفقودین ارائه شده است که با برخی از آنها موافقت و برخی نیز در ردیف هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از میزبانی این استان از پیکر مطهر شهدای گمنام خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد و حوزه علمیه امام صادق(ع) قروه، ستاد انتظامی کردستان و شهر دلبران از جمله نقاطی هستند که به این منظور در نظر گرفته شده‌اند و تاکنون سه نقطه نخست قطعی شده است اما در اکثر شهرها و بخش‌های استان این تدفین انجام خواهد شد.

شرف‌بیانی با بیان اینکه یادمان‌هایی در نقاط مرزی نیز برای تدفین شهدای گمنام در نظر داریم، افزود: امیدواریم که با تدفین شهدا در این نقاط که یادمان آنان نیز وجود دارد ، بهره بیشتری از حضور پاک شهدا ببریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از احداث المان و یادمان‌های شهدا در ورودی‌های شهرستان‌های استان به منظور معرفی کردستان خبر داد و افزود: این المان‌ها، نماد و معرف شاخص‌های کردستان در دفاع مقدس خواهد بود.

وی گفت: هم اکنون 16 یادمان شهدای گمنام در کردستان وجود دارد که 61 شهید گمنام در این یادمان‌ها مدفون هستند و ملجأ ارتباط معنوی مردم استان به شمار می‌روند.

شرف بیانی با بیان اینکه استان کردستان دارای 3 هزار نقطه یادمانی است، گفت: این استان در طول دفاع مقدس 356 بار مورد تجاوز هوایی و بمباران دشمن بعثی قرار گرفته است.

گفتنی است، خاک کردستان گلگون از خون 26 هزار شهید مهاجر و انصار است که 5 هزار و 400 نفر از این شهدا ، بومی استان هستند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.