سنندج؛

امام جمعه سنندج: خداوند درهای رحمت، مغفرت و برکت را بر روزه‌ داران گشوده است

امام جمعه سنندج گفت: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان درهای رحمت، مغفرت و برکت خود را بر روزه‌ داران گشوده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، ماموستا عبدالرحمن خدایی، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج که درمسجد جامع این شهربرگزارشد با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به همه مسلمانان جهان گفت: ماه رمضان یک هدیه از طرف خداوند است که به مسلمانان و امت پیامبر اکرم(ص) اعطا شده است.

وی افزود: رمضان ماه مهمانی خداوند متعال است و باید از فرصت بندگی و عبادت در این ماه به بهترین شکل استفاده کنیم.

امام جمعه سنندج با تاکید بر کمک به نیازمندان و هم نوعان در این ماه پر خیرو برکت، گفت: باید همه اقشار جامعه حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارند و احکام و موازین این ماه مدنظر قرار گیرد.

ماموستا خدایی بیان کرد: در ماه رمضان بهشت برای روزه داران آماده می‌شود و در پایان این ماه خداوند گناهان شخص روزه‌دار را می‌بخشد.

وی در ادامه به شرایط روزه گرفتن اشاره و بیان کرد: اشخاص پیر، کودکان، بیماران، مسافران و افرادی که روزه برای آنها ضرر دارد می‌توانند در این ماه روزه نگیرند.

ماموستا خدایی تاکید کرد: مسلمانان باید با خواندن قرآن، راز و نیاز، اقامه نماز و احیای شب‌های قدر از برکات این ماه بهره بگیرند.

وی در ادامه به دو مناسبت هفته محیط زیست و هفته جهاد کشاورزی اشاره کردوگفت: از 16 الی 22 خردادماه به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

وی افزود: در آموزه های اسلامی تاکید ویژه ای به حفاظت از محیط زیست و پاک نگه داشتن آن شده است و بر هر فرد مسلمانی وظیفه است که در حفظ و حراست از محیط زیست خود تلاش نماید.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک آغاز هفته جهاد کشاورزی، گفت: بیست و یکم تا بیست و هفتم خرداد ماه نیز مصادف است با هفته جهاد کشاورزی لذا از خدمات و تلاش های این نهاد انقلابی طی 37 سال فعالیت تقدیر می کنیم.

ماموستا خدایی گفت: کشاورزان و باغداران نقش اساسی در تامین نیازهای مردم دارند و تامین بخش زیادی از کالاهای موردنیاز انسان‌ها در گرو فعالیت این قشر از جامعه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.