شرکت‌های پخش دارو بیش از هزار میلیارد تومان از دانشگاههای علوم پزشکی مطالبه دارند

عضو هیئت مدیره صنعت پخش ایران گفت: میزان بدهی بخش دولتی به شرکتهای پخش دارو آنقدر بالاست که این امکان وجود دارد در یک بازه زمانی توقف توزیع دارو به این بخش را داشته باشیم.

سیدابراهیم هاشمی عضو هیئت مدیره صنعت پخش ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: گردش مالی شرکت های پخش دارو با مشکل مواجه شده است بطوری که بسیاری از شرکت های بزرگ پول تامین کنندگان دارو را دیرتر از موعد مقرر پرداخت نموده و خود نیز برای بقاء از وام هایی با بهره کلان استفاده می‌کنند.

وی افزود: تا زمانی که بودجه کافی به بخش دارو اختصاص داده نشود و دانشگاههای علوم پزشکی نیز مطالبات شرکت‌های پخش را به موقع پرداخت نکنند شاهد یک سیکل معیوب در عرضه دارو هستیم.

وی با بیان این که شرکت‌های پخش دارو با بحران مواجه هستند، تصریح کرد: نیازمند ورود مستقیم دولت در این زمینه هستیم زیرا مقدار مطالبات شرکتهای پخش از بخش دولتی بسیار بالاست و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند در یک بازه زمانی ممکن است که دیگر دارویی به دانشگاههای علوم پزشکی توزیع نشود.

به گفته وی همفکری دولت و مجلس در این زمینه کارساز بوده و باید به گونه‌ای مسالمت آمیز مشکل گردش مالی و مطالبات شرکت‌های پخش دارو مرتفع شود تا در آینده نزدیک شاهد توقف توزیع دارو به بخش های دولتی به علت بدهی های بالا نباشیم.

هاشمی همچنین در خصوص بدهی سازمان های بیمه‌گر به شرکت های پخش دارو بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی در حوزه بیمارستانی تا شهریور سال گذشته را پرداخت نموده و بیمه خدمات درمانی نیز اردیبهشت سال گذشته را به شرکتهای پخش پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: وضعیت مالی شرکت های پخش دارو مناسب نیست تا جایی که مجبور شده‌اند به برخی از دانشگاههای علوم پزشکی فروش دارو نداشته باشند تا تکلیف معوقات آن ها مشخص شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار