کرمان؛

ماه رمضان فرصت خوبی برای ترک سیگار

ماه مبارک رمضان علاوه بر آثار وبرکات فراوانی که دارد میتواند فرصت خوبی برای ترک سیگار باشد.

ماه رمضان فرصت خوبی برای ترک سیگاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ٬محمد علی طغرلی ٬پزشک ودرمانگر اعتیاد گفت: افراد مصرف کننده سیگار وقلیان ، به نیکوتین موجود در آنها به نوعی اعتیاد پیدا کرده اند .

وی افزود: در این راستا بعد از مدتی گیرنده های مخصوص نیکوتین در بدن زیاد میشوند که سبب میشود فرد در طول زمان بتدریج برای پوشش این گیرنده ها سیگار و قلیان بیشتری مصرف کند .

وی خاطر نشان کرد: در زمانی که فرد برای مدتی بیش از چهار ساعت قادر باشد تا مانع ورود نیکوتین به بدن شود این گیرنده ها بتدریج شروع به کم شدن می کنند.

دکتر طغرلی تصریح کرد:این فرصت در ماه مبارک رمضان در اختیار ما می باشدوعدم مصرف دخانیات در طول روز سبب میشود تا در همین زمان کوتاه، گیرنده های نیکوتین در بدن کاهش یابند.

وی گفت :افراد سیگاری که در ماه رمضان روزه میگیرند و یا به احترام دیگران سیگار نمیکشند ، متوجه میشوند که نیاز به مصرفشان در طی این ماه پر برکت کم میشود.

این پزشک ودرمانگر اعتیادافزود: وسوسه به مصرف ، یکی از مشخصات افراد دارای اعتیاد به سیگار و قلیان می باشد.

وی خاطر نشان کرد :علت این وسوسه علاوه بر کاهش نیکوتین در بدن، نشانه هایی است که فرد در محیط با آنان تحریک میشود.

وی تصریح کرد: یک فرد سیگاری و یا مشاهده ابزارمصرف میتواند فرد مصرف کننده سیگار و قلیان را وسوسه نمایدکه این اتفاق در ماه مبارک رمضان کمتر رخ میدهد.

دکتر طغرلی اظهار کرد:در این ماه حتی افرادی که بدلیلی قادر به روزه گرفتن نیستند نیز مصرف دخانیات در معرض دید دیگران را نادرست دانسته و مرتکب آن نمیشوند.

وی گفت :عدم مشاهده صحنه های مصرف و ادوات سیگار و قلیان سبب میشود تا افراد با وسوسه کمتری ، روند ترک خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: ترک ، دخانیات ، رمضان ، مرتکب ، دکتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار