سردبیر روزنامه رأی‌الیوم: نشست وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه بسیار مهم است

«عبدالباری عطوان» با اشاره به نشست وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه گفت این گونه رایزنی‌ها برای جلوگیری از خلاء امنیتی و نظامی در منطقه ضروری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان «عبدالباری عطوان،» سردبیر روزنامه رأی‌الیوم، در گفتگو با تلویزیون المیادین درباره نشست وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه در تهران گفت: این نشست در دوره زمانی بسیار مهمی برگزار شده و واکنشی به برخی از گزارش ها دال بر اختلافات ایران و روسیه درباره تحولات سوریه است. همچنین این نشست در چارچوب عملیات ارتش سوریه برای بازپس‌گرفتن شهر رقه و بیرون راندن عناصر داعش برگزار شده است.

عطوان ادامه داد: به نظر می رسد تلاش ها برای محاصره داعش در شمال غرب و شرق سوریه افزایش یافته است. ایرانی ها، روس ها و سوری ها در این نشست اوضاع نظامی را در سوریه در صورت موفقیت عملیات نظامی در رقه، اعزاز و دیگر مناطق سوریه بررسی می کنند. چنین تحولات نظامی نیازمند این گونه رایزنی هاست تا خلاء امنیتی و نظامی در این منطقه ایجاد نشود.

وی درباره سیاست های رژیم صهیونیستی در سوریه و تلاش برای بهره برداری از اوضاع این کشور به سود سیاست های خود در فلسطین اشغالی گفت: اسرائیل در سوریه به دنبال تضعیف ارتش سوریه است. شاهد افزایش مداخلات خارجی در سوریه هستیم و این وضع به سود اسرائیل است. این رژیم بزرگ ترین طرف بهره برداری کننده از اوضاع سوریه است. 

او افزود: اشغالگران با توجه به اوضاع سوریه فکر می کردند جبهه داخلی اسرائیل آرام خواهد بود؛ اما این باور اسرائیلی ها نابود شده است. قطع نظر از این که بحران سوریه چه نتیجه ای داشته باشد؛ این اسرائیل است که بهای سنگینی خواهد پرداخت. ملت سوریه به مقاومت خود ادامه می دهد و ارتش این کشور در میدان های نبرد در عرصه جنگ متقارن و نامتقارن تجربه بزرگی به دست آورده است.

عطوان همچنین درباره عملیات شهادت طلبانه اخیر در تل آویو گفت: این عملیات بیانگر تحولی در انتفاضه فلسطین است؛ زیرا انتفاضه وارد فاز مقاومت مسلحانه شده است. سلاحی که در این عملیات استفاده شد تولید داخلی بود که مسئله بسیار مهمی است. این مسئله به معنای آن است که فن آوری تولید سلاح از نوار غزه به کرانه باختری رود اردن منتقل شده و این پدیده به شدت برای اسرائیل خطرناک است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار