اصفهان؛

دارالمومنین کاشان شب‌های رمضان را با نوای ابوحمزه سحر می‌کند

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) کاشان از اجرای مراسم قرائت دعای ابوحمزه ثمالی همراه با شرح خطبه متقین از نهج البلاغه به همت این موسسه خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی حجت‌الاسلام حسن‌زاده، در گفتگو با خبرنگاران گفت:این مراسم در شبهای ماه مبارک رمضان برگزارمیشود که مورد استقبال و حضور گرم نوجوانان وجوانان کاشانی قرارگرفته‌است.

به‌گفته‌وی،قرائت دعای ابوحمزه ثمالی همراه با شرح خطبه متقین نهج البلاغه از ساعت 23 و سی دقیقه هر شب تا یک بامداد دهه اول در مسجد صاحب الزمان «عج » واقع در خیابان امیرکبیر بعد از شهرک امیرالمومنین (ع) «دیزچه» همراه با یاد معلم شهید رضا قاسمی و شهیدان بارفروش آغاز می‌شود و پس از آن در دیگر مساجد س طح شهر ادامه دارد.

وی تصریح کرد:معارف والا و ارزشمند مناجات و نیایش دعای ابوحمزه تاثیر سازندگی معنوی و انقلاب درونی بالایی در جوانان دارد.

به‌گفته‌وی، سرشارازمفاهیم والای عرفانی و اخلاقی خطبه‌ها،نامه‌هاوحکمت‌هاینهج‌البلاغه نیز با زیبایی‌هاوعجائب خاصآن از دیگر موارد تاثیرگذار و سازنده در اخلاق و رفتار جوانان است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) کاشان، با اشاره به اینکه خطبه 193نهج‌البلاغه معروف به خطبه «همام» است افزود: این خط به در بیان ویژگی ها و اوصاف متقین در پاسخ به سوال فردی به نام «همام» از زبان مولا امیرالمومنین(ع) بیان شده‌ است

حجت الاسلام‌حسن‌زاده، تصريح كرد: علم وحلم متقین در روز،تلاوت قرآنشان در شب و سایر ویژگی‌های بارز، صفات، فضائل، آثار و روحیات انسانهای باتقوا در این خطبه اشاره شده‌است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.