آیا سندرز برای کمپین انتخاباتی ترامپ می‌جنگد؟/نامزد محبوب دموکرات‌ها به سمپاشی علیه کلینتون متهم شد

یک مجله آمریکایی نوشت دموکرات‌های آمریکا نگرانِ جو مسمومی هستند که سندرز علیه کلینتون به راه انداخته است.

آیا سندرز برای کمپین انتخاباتی ترامپ می‌جنگد؟/نامزد محبوب دموکرات‌ها به سمپاشی علیه کلینتون متهم شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی «ونیتی فر» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: راه‌یابی «هیلاری کلینتون،» نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات مقدماتی، به دور نهایی رقابت‌ها دوشنبه شب به طور رسمی مسجل شد. با این وجود، طرفداران وی برای برگزاری جشن پیروزی تردید دارند. آن‌ها نگران شورش «برنی سندرز،» سناتور ایالت «ورمونت» هستند که زمانی نه چندان دور «نامزد محبوب» حزب دموکرات محسوب می‌شد. با این وجود، وی حاضر نیست از حملات خود علیه وزیر امور خارجه سابق آمریکا دست بردارد.

سندرز که این‌روزها با القابی مانند «ماشین سمپاشی،» «عبوس و رنجیده» و «به‌شدت خودشیفته‌» از وی یاد می‌شود، همچنان به کلینتون بدلیل ارتباطش با «وال استریت» و مسائل مالی از این قبیل می‌تازد. سناتور ورمونت کلینتون را متهم می‌کند پشت درهای بسته برای موسسات مالی وال استریت مانند بانک «گلدمن ساکس» سخنرانی کرده و بابت آن‌ها میلیون‌ها دلار به جیب زده است.

اکنون مشکل کلینتون این است که بسیاری از رأی‌دهندگان وی را فرد قابل اعتمادی نمی‌دانند. اقدامات تخریبی سندرز موقعیت وزیر امور خارجه آمریکا سابق را به‌شدت تضعیف کرده است. اکنون، طرفداران کلینتون نگران آن هستند که این موضوع در دور نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای حزب متبوعشان گران تمام شده و باعث پیروزی «دونالد ترامپ،» نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه، شود.

کلینتون برای پیروزی در انتخابات مقدماتی به تنها 29 رأی دیگر نیاز دارد؛ اما بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، انتخابات روز سه شنبه می تواند تعداد رأی بسیار بیشتری را برای وی به همراه داشته باشد.

سندرز اظهار کرده است که بدون توجه به نتایج انتخابات مقدماتی در ایالت های باقی مانده، تا آخرین فرصت ها از روند انتخابات کناره گیری نخواهد کرد. هنوز مشخص نیست که سندرز در صورت شکست آیا حاضر به حمایت از کلینتون می‌شود یا خیر؛ اما انتظار می رود او برای جلوگیری از پیروزی ترامپ این اقدام را انجام دهد. از سوی دیگر، سرسختی سندرز یک نقطه منفی برای این حزب به شمار می رود زیرا به کلینتون اجازه نمی دهد که توجه خود را به طور کامل متوجه رویارویی را دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه کند.

یکی دیگر از موانع پیش روی کلینتون، 25 درصد از طرفداران سندرز هستند که اظهار کرده اند در مقابل ترامپ، حاضر به حمایت از کلینتون نیستند. این موضوع می تواند مشکلی بزرگ برای کلینتون در جریان اصلی انتخابات محسوب شود. حتی، برخی از طرفداران سندرز می‌گویند کلینتون را خطرناکتر از ترامپ می‌دانند.            
 
در حالیکه انتظار می‌رود کلینتون امروز سه شنبه پس از برگزاری انتخابات مقدماتی در ایالت کالیفرنیا و 5 ایالت دیگر، 2383 رأی ایالتی لازم را برای کسب عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا کسب کند، مقامات کاخ سفید و حامیان کلینتون در حزب دموکرات بیصبرانه منتظرند که اوباما و «جو بایدن»  - معاون او – حمایت رسمی خود را از کلینتون و کمپین انتخاباتی او اعلام کنند. اوباما با توجه به افزایش قابل توجه محبوبیت خود در ماه‌های اخیر می‌تواند به تاثیرگذارترین چهره در تاریخ معاصر انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تبدیل شود.

منابع نزدیک به کاخ سفید اعلام کردند اوباما نهایتاً تا اوایل هفته آینده حمایت کامل خود را از کلینتون اعلام خواهد کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
ساندرزاگرانتخاب شودهم به مصالح ایران نزدیکترست وهم بنفع امریکاوامریکاییهاست.پس دعاکنیم ساندرزرییس جمهورشود.18/3/1395
آخرین اخبار