انتقاد سندرز از کلینتون به علت اعلام زودهنگام کسب نامزدی حزب دموکرات

برنی سندرز در اظهاراتی از هیلاری کلینتون به علت اعلام زودهنگام کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات آتی آمریکا پیش از برگزاری کنوانسیون ملی این حزب، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه ان بی سی نیوز گزارش داد: برنی سندرز، یکی از دو داوطلب کسب نامزدی ریاست جمهوری از سوی حزب دموکرات، به ابرنمایندگانی که ناگهان از هیلاری کلینتون اعلام حمایت کردند تا وی بتواند خود را نامزد فرضی این حزب بخواند، به‌شدت اعتراض کرد. 

رسانه ‌های آمریکایی پیشتر گزارش دادند ابر نماینده‌های حزب دموکرات به هیلاری کلینتون کمک کردند پیش از برگزاری انتخابات درون حزبی امروز در شش ایالت باقی مانده، به تعداد نمایندگان کافی برای کسب نامزدی حزب دموکرات دست پیدا کند.

 قرار است آخرین انتخابات درون حزبی برای حزب دموکرات، هفته بعد در روز سه شنبه 25 خرداد، در واشینگتن دی سی، پایتخت آمریکا، برگزار شود. این در حالی است که دو ابرنماینده واشینگتن دی سی پیش از برگزاری انتخابات در پایتخت آمریکا، حمایت خود را از هیلاری کلینتون اعلام کرده‌اند. 

گفته می شود، تشکیلات حزب دموکرات، که از نامزدی هیلاری کلینتون حمایت می‌کند، نگران عملکرد احتمالاً ضعیف وی در انتخابات درون حزبی شش ایالت امروز، به خصوص در ایالت کالیفرنیا، در برابر برنی سندرز است. در حالی که تا هفته‌ی گذشته، هیلاری کلینتون در نظرسنجی‌های به عمل آمده از رأی دهندگان دموکرات در ایالت کالیفرنیا با اختلاف قابل ملاحظه‌ای از برنی سندرز پیش بود، نظرسنجی‌های دو روز گذشته حاکی از تساوی این نماینده در میزان حمایت رأی دهندگان دموکرات از آن‌ها در ایالت کالیفرنیا است، که موجبان نگرانی ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون را فراهم آورده است. 

در هر صورت، با توجه به 36 نماینده‌ای که هیلاری کلینتون در انتخابات درون‌حزبی روز یکشنبه در پورتوریکو به ‌دست آورد، و به عدد نقطه عطفِ 2383 نماینده‌ی مورد نیازش نزدیک شد، فوراً  شماری از ابرنماینده‌های حزب دموکرات، که تاکنون حمایت خود را از هیچیک از دو داوطلب کسب نامزدی این حزب اعلام نکرده بودند، حمایت خود را از هیلاری کلینتون اعلام کردند، تا وی بتواند قبل از انتخابات درون حزبی امروز در شش ایالت کالیفرنیا، مونتانا، نیوجرسی، نیومکزیکو، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی، به تعداد مورد نیاز از نماینده‌هایش دست پیدا کند و خیالش از این بابت راحت شود. 

این اعلامِ زودهنگام، ممکن است حامیان سندرز را از حاضر شدنِ پرشمار پای صندوق‌های رأی در ایالت‌های نامبرده و همچنین در واشینگتن دی سی و رأی دادن به برنی سندرز، تا حدی دلسرد کند. 

در حال حاضر، هیلاری کلینتون 1812 نماینده در انتخابات‌های درون حزبی به‌دست آورده است که به انضمام 572 ابرنماینده‌ای که از وی اعلام حمایت کرده‌اند، در مجموع حائز 2384 نماینده شده است، که یک نماینده بیشتر از تعداد مورد نیازش برای کسب نامزدی این حزب در کنوانسیون ملی حزب دموکرات است، که قرار است در ماه ژوئیه برگزار شود. 

این در حالی است که ستاد انتخاباتی برنی سندرز به این اعلامِ زودهنگام به شدت اعتراض کرده و برنی سندرز نیز خودش گفته است که هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است که براساس آن، من به شکست خود در برابر هیلاری کلینتون اذعان کنم یا از گردونه رقابت‌های انتخاباتی خود را کنار بکشم. 

ستاد انتخاباتی برنی سندرز، بر اساس قوانین درون‌حزبی حزب دموکرات، اعلام کرده است این صحیح نیست که یکی از داوطلبان نامزدی ریاست جمهوری که از طریق انتخابات‌های درون حزبی، تعداد نمایندگان کافی به دست نیاورده است، پیش از برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات، نماینده فرضی این حزب اعلام شود، زیرا هرچند نماینده‌های کسب شده از طریق انتخابات درون‌حزبی ملزم به رأی دادن به نامزدی هستند که به وی تخصیص یافته‌اند، ابرنماینده‌ها ملزم به رأی دادن به هیچیک از نامزدها نیستند و تا زمان برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات و پیش از رأی دادن در آن کنوانسیون به یکی از نامزدهای مورد نظرشان، حق دارند نظر خود را عوض کنند و از نامزدی دیگر حمایت کنند. 

برنی سندرز در حال حاضر 1520 نماینده از طریق انتخابات‌های درون حزبی ایالتی کسب کرده و 46 ابرنماینده نیز از وی اعلام حمایت کرده‌اند. 

وی سندرز امیدوار است در انتخابات درون حزبی سه‌شنبه در ایالت کالیفرنیا، هیلاری کلینتون را شکست دهد، زیرا نظرسنجی‌های پیش از انتخابات در این ایالت، حاکی از رقابت تنگاتنگ و بسیار نزدیک این دو رقیبِ دموکرات در کالیفرنیا است. اگر سندرز در ایالت بسیار کلیدی کالیفرنیا پیروز شود، آنگاه استدلال به‌مراتب قوی‌تری در صحن علنی کنوانسیون ملی حزب دموکرات مبنی بر لزوم تغییر دیدگاه اکثریت ابرنمایندگان این حزب به نفع خودش خواهد داشت، که در این صورت، سندرز نامزد اصلی حزب دموکرات اعلام خواهد شد. 

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز در انتها نوشت: هرچند سندرز صحیح می‌گوید که ابرنماینده‌ها حق دارند تا روز رأی‌گیری رسمی در کنوانسیون ملی حزب دموکرات، نظر خود را عوض کنند و به‌جای حمایت از هیلاری کلینتون، از وی اعلام حمایت کنند، چنین سابقه‌ای در تاریخ حزب دموکرات وجود ندارد که شمار قابل توجهی از ابرنمایندگان این حزب در خلال برگزاری کنوانسیون ملی این حزب و پیش از رأی دادن رسمی در آن کنوانسیون، ناگهان نقطه نظر خود را تغییر دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار