مهاباد؛

تجلیل از هنرمندان جوان و پیشکسوت بوکانی

از هنرمندان پیشکسوت و جوان حوزه صنایع دستی در بوکانی قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، فرماندارشهرستان بوکان درآئین تجلیل ازهنرمندان پیشکسوت وجوان صنایع دستی این شهرستان گفت:هنرهای دستی وصنایع اصیل نمایشگرفرهنگ وتمدن اقوام است وبا تاریخ هنرمدت‌ها پیوندی عمیق دارد.

خسروی افزود:صنایع دستی دارای سابقه ای بسیار دیرینه است که امروزه مشکلات فراوانی از قبیل تولید انبوه کارخانجات،گریبانگیر این حوزه شده اند.

فرماندار شهرستان بوکان بااشاره به اینکه حوزه صنایع دستی ظرفیتی بسیارعالی برای ابتکارات مردم است،تصریح کرد:صنایع دستی در ایران اسلامی آرام بخش، زینت بخش و دلنشین وسرشار از تنوع فرهنگی است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه صنایع دستی تصریح کرد:نبود ثبات شغلی ناشی از نوسانات اقتصادی در طول یک دهه اخیر و نبودکارگاههای مجهز در این حوزه باغث دلسردی بسیاری از هنرمندان صنایع دستی شده است.

فرماندار شهرستان بوکان افزود:تکمیل بانک جامع صنعتگران و هنرمندان شهرستان ها می تواند مقدمه ای برای ساماندهی صنعتگران در قالب تشکل های تعاونی باشد.

وی اضافه کرد:تنوع و گوناگونی صنایع دستی می تواند مقدمه ای برای افزایش درآمد ارزی ناشی از صادرات باشد و ادارات دولتی هم می توانند در بحث ترویج مصرف کالاهای دستی در داخل مؤثر واقع شوند.

در پایان مراسم با اهدا لوح از هنرمندان پیشکسوت و جوان حوزه صنایع دستی قدردانی شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.