راستگو مطرح کرد:

رئیس سازمان محیط زیست در حل معضلات زیست محیطی ابتکار به خرج دهد

رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پابرجا بودن مسئله آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی متعدد دیگر گفت: از خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست درخواست می کنم با ابتکار این معضلات را حل کنند.

رئیس سازمان محیط زیست در حل معضلات زیست محیطی ابتکار به خرج دهدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و شصت و پنجمین جلسه شورا با اشاره به آغاز هفته محیط زیست، اظهار داشت: اگرچه مسئولین باید در هرساعت از شبانه روز به موضوعات مرتبط با مسئولیت خود رسیدگی کنند اما شاید نامگذاری روزها و هفته ها تلنگری برای مسئولین جهت تغییر رویه آنها محسوب شود.

وی افزود: هفته محیط زیست بهترین بهانه جهت بیان مشکلات و چالش های محیط زیستی است که کم توجهی و یا بی توجهی به آنها مخاطرات فراوانی را برای سلامت شهروندان به همراه داشته به طوری که سالانه میلیونها دلار تنها در زمینه درمان های منتسب با آلودگی هوا صرف می شود.

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران با بیان اینکه تعداد روزهای پاک به خصوص در تهران کمتر از انگشتان دست است، تصریح کرد: چالش های حوزه محیط زیست تنها به این موضوع خلاصه نمی شود اما این مسئله با توجه به ارتباط تنگاتنگ آن با سلامت مردم، مهمترین موضوعی است که حتما باید به آن اشاره کرد.

راستگو در ادامه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و عدم نوسازی آن به دلیل پایبند نبودن دولت به تعهدات خود اشاره کرد و گفت: بی تعهدی دولت نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری، تردد خودروهای شخصی به دلیل فرسودگی و کمبود خارج از حد تصور ناوگان را به دنبال داشته و این به معنی  آلودگی بیشتر درشهر است.

وی با تاکید براینکه تاکنون هیچگونه اقدام شاخصی در رابطه با کاهش آلودگی هوا صورت نگرفته است، افزود: از رئیس سازمان محیط زیست، خانم ابتکار درخواست می کنم با ابتکاری جدید نسبت به حل این معضل اقدام کند چراکه نفس مردم در این ناوگان شلوغ و هوای آلوده به شماره افتاده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار