اهواز؛

برنامه های قرآنی رامشير در ماه رمضان

«بیان نکات اخلاقی به استناد داستان زندگی حضرت موسی(ع)»، «ویژگی‌های خوبان به استناد یاران امام حسین(ع)»، «تفسیر سوره نور»، «چگونگی امتحان الهی» و «رستگاران از دیدگان قرآن» برخی از كلاسهای قرآنی مؤسسه اهل البيت(ع) رامشير در مساجد به مناسبت ماه رمضان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود حمیداوی، مدیر مؤسسه اهل‌البیت(ع) رامشیر برنامه‌های ماه مبارک رمضان رامشیر را تشریح کرد و گفت: برنامه‌های قرآنی این مؤسسه در ۴ مسجد شهرستان در ماه مبارک رمضان در دو بخش آقایان و بانوان دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: مسجد امام و مسجد الزهرا(س) ویژه برنامه‌های آقایان و مسجد امام جعفرصادق(ع) (روستایی) و مسجد باب‌الحوائج میزبان برنامه‌های بانوان در ماه رمضان خواهند بود.

حميداوی ادامه داد: در مساجد شهری، کلاس‌ها از اذان صبح آغاز می‌شود، بعدازظهر ادامه می‌یابند و شب‌ها نیز برنامه جزء‌خوانی قرآن كريم برگزار می‌شود. مهم‌ترین کلاس‌های مسجد الزهرا(س)، شامل «بیان نکات ترتیبی و اخلاقی به استناد داستان زندگی حضرت موسی(ع)» است که پس از نماز صبح برگزار می‌شود.

اين فعال قرآنی افزود: در مسجد الزهرا(س) پس از نماز ظهر و عصر کلاس «ویژگی‌های خوبان به استناد یاران امام حسین(ع)» برگزار می‌شود و شب نیز جلسه «تفسیر سوره نور» در یکی از حسینیه‌های شهر تشكيل می‌شود.

مدیر مؤسسه اهل‌البیت(ع) رامشیربیان کرد: برای بانون، علاوه بر کلاس‌های تجوید، شرح دعا و جزءخوانی، ۴ کلاس با موضوع «تفسیر سوره نور»، «چگونگی امتحان الهی»، «رستگاران از دیدگان قرآن» و «فن بیان و سخنرانی» برگزار می‌شود. مدیریت از دیدگاه امام علی(ع) و قرآن و کلاس برای طلاب از دیگر برنامه‌های این مؤسسه در مساجد است.

حميداوی اظهار كرد: در مهد قرآن نیز برنامه‌هایی همچون آموزش حفظ ۲۵ سوره، روخوانی قرآن، نقاشی و نمايش فیلم‌های اخلاقی و داستان پیامبران انجام می‌شود. كلاسهای مهد قرآن اين مؤسسه در ماه رمضان استثنائا از بعدازظهرها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.