همدان؛

سیاسی‌کاری‎ها، عامل اصلی راکد ماندن ساخت تالار قرآن همدان

رییس شورای اسلامی همدان گفت: یکی از دلایل طولانی شدن اجرای پروژه و پوشش گنبد این بوده که متاسفانه سیاست جایگزین تخصص ها شده بود.

سیاسی‌کاری‎ها، عامل اصلی راکد ماندن ساخت تالار قرآن همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی اکبر نظری در نشست کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی  با اشاره به اینکه تالار بزرگ قرآن به عنوان بزرگترین تالار استان همدان در دور دوم شورا شکل گرفت اظهار کرد : یکی از دلایل طولانی شدن اجرای پروژه و پوشش گنبد این بوده که متاسفانه سیاست جایگزین تخصص ها شده بود که اگر از ابتدا به متخصصین اجازه انجام کار داده می شد طرح تاکنون به طول نمی انجامید.

وی با بیان اینکه مجموعه سازنده پروژه دوباره متعهد شده که پوشش را انجام دهد افزود : این موسسه تضمین 15 ساله برای اجرا داده است.

نظری با اشاره به مصوبه شورا مبنی بر اینکه تعیین تکلیف و اجرای گنبد تالار قرآن به شهرداری داده شده است گفت : انتظار می رود همانگونه که اختیار کار به شهرداری واگذار شده شورا وارد کار اجرایی نشده و وظیفه نظارتی خود بپردازد.

تالار بزرگ قرآن آبروی شهر همدان است

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در ادامه با بیان اینکه تالار بزرگ قرآن آبروی این شهر است اضافه کرد: بحث تالار بزرگ شهر همدان چالش شورای سوم بوده و به شورای چهارم نیز رسیده است و پرداختن به کار و ریزه‌کاری‌ها جزو وظایف نظارتی شورا است.

حمیدرضا طبی‌مسرور با بیان اینکه این سازه بزرگترین سازه همدان از نظر مقیاس و پروژه‌ای است، افزود: آیا مشاور و طراح فکری برای پوشش گنبد تالار قرآن در زمان طراحی کرده بود و اگر کرده با این پوشش با چه مصالحی بوده است؟

طبی‌مسرور با تاکید بر اینکه سازه  گنبد تالار قرآن به المان و نماد شهری تبدیل شده است، افزود: مردم  10 سال است که این سازه را می‌بینند؛ بنابراین بر چیدن یا جمع‌آوری آن یک آسیب عمده است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.