آقایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

فضای شهری، اصلی ترین دروازه ورودی پایتخت ساماندهی می شود

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری گفت:پهنه302 هکتاری فضای شهری میدان آزادی ساماندهی می شود.

فضای شهری، اصلی ترین دروازه ورودی پایتخت ساماندهی می شودمحمدرضا آقایی مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد:اجرای طرح احیاء و ساماندهی مراکز خدماتی، تجاری و فضای شهری محورهای منتهی به میدان آزادی به وسعت 302 هکتار  به منظور افزایش کارکردهای ملی،فرهنگی و اجتماعی، تفریحی، گردشگری و خدماتی انجام می شود.

وی افزود:با توجه به اینکه میدان آزادی یکی از مراکز اصلی توزیع سفرهای شهری ،فراشهری و همچنین کانون فعالیت ها و اجتماعات رسمی ملی و به عنوان اصلی ترین دروازه ورودی به کلانشهر تهران محسوب می شود در جایگاه نماد و نشان درجه یک شهری، نیازمند احیاء فضای شهری است.

آقایی در خصوص محدوده ی اجرای طرح ساماندهی گفت:از شمال بزرگراه شیخ فضل الله نوری حد فاصل خیابان تیموری تا ورودی شهرک آپادانا و شهرک فکوری، از شرق به خیابان تیموری، از جنوب به عمق یک پلاک از خیابان آزادی تا مرز جدا کننده خیابان استاد معین و مرز جنوبی بخش نظامی فرودگاه مهرآباد و از غرب تا لبه جداکننده شهرک آپادانا و شهید فکوری در حوزه محلی است.

وی اضافه کرد:طی جلساتی با حضور نمایندگان و کارشناسان مختلف در امور شهری  ضمن بررسی و تبادل نظر دیدگاه ها و رویکرد های مختلف، هماهنگی های لازم جهت پیشبرد بهتر پروژه به عمل آمد تا از موازی کاری های احتمالی جلوگیری شود.

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری بیان کرد:امید است با اجرای این طرح اهدافی از جمله برخورداری منافع عمومی و عدالت اجتماعی از فضاهای عمومی شهر تهران، حفاظت و بهره گیری فعال از میراث فرهنگی، تاریخی و هویتی، ایجاد مراکز گردشگری، خدماتی، تجاری همچنین کاهش ازدحام و شلوغی ناشی از ترافیک پایانه، ساماندهی مسیر حرکت سواره و پیاده نیز محقق شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار