مایکل فالون: اقدامات تروریستی در خلیج فارس بر اروپا تاثیر می گذارد

وزیردفاع انگلیس امنیت خلیج فارس را بخشی از امنیت انگلیس دانست و گفت: هرگونه اقدام تروریستی در منطقه به صورت مستقیم بر اروپا تاثیرگذار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مایکل فالون در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه با اشاره به این که امنیت خلیج فارس بخشی از امنیت انگلیس است، گفت: هرگونه اقدام تروریستی در منطقه خلیج (فارس) به صورت مستقیم بر اروپا تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: ما از طریق استفاده از تاسیسات خود در خلیج(فارس) می خواهیم پایگاه های دائمی ایجاد کنیم. ما به دنبال تقویت این تاسیسات و آموزش نیروهای مسلح موجود در منطقه هستیم.

همچنین نباید انگلیس و آمریکا بیشترین بار مسئولیت را در ائتلاف بین المللی برای مقابله با تروریسم به دوش بکشند و باید کشورهای منطقه با این گونه گروه ها مقابله کنند.

وی گفت: داعش(گروهک تکفیری صهیونیستی داعش)، القاعده و دیگر گروه های تروریستی تهدیدی برای همه کشورهای جهان بوده و تهدیدات فرامرزی هستند. باید به حمایت تسلیحاتی از ارتش و نیروهای پیشمرگه عراق برای ادامه جنگ زمینی علیه داعش ادامه بدهیم.

وی درباره مداخله هوایی روسیه در سوریه برای مقابله با گروه های تروریستی گفت: این مداخله در سوریه مفید نبوده و باعث طولانی شدن جنگ داخلی در این کشور و افزایش تلفات شده است.
فالون تاکید کرد: برخی از گروه های معارض نظام سوریه آماده پذیرش یک راه حل دموکراتیک نیستند.

وی ادامه داد: ما موشک های ضدهوایی در اختیار معارضان سوری قرار نمی دهیم چرا که می ترسیم این موشک ها در اختیار گروه های تروریستی قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار