ضرورت توجه به توسعه متوازن مدارس غیردولتی

رییس سازمان مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی گفت :توسعه متوازن و معنادار مدارس غیردولتی در شورای هماهنگی استان‌ها مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

مرضیه گرد معاون وزیر و رییس سازمان مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص توجه به توسعه متوازن مدارس غیر دولتی گفت: در سنوات گذشته پیرامون الگوی توسعه مدارس غیردولتی توجه چندانی نمی‌شد و صرفا مصوبه‌ای وجود داشت که به مسئله رعایت فاصله مدارس توجه می‌کرد.

وی ادامه داد: اکنون در کلانشهر‌ها برنامه‌ای برای توجه به الگوی توسعه مدارس در دستور کار شوراهای نظارت قرار گرفته است.

معاون وزیر و رییس سازمان مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی افزود: در این شوراها کارگروه‌هایی با همکاری مؤسسان مدارس غیردولتی تشکیل شده است و در حوزه شورای هماهنگی برنامه‌هایی در حال طراحی و تدوین است.

گرد عنوان کرد: الگوی توسعه بایستی معنادار باشد یعنی متناسب‌ با خواسته اجتماع، جمعیت، میزان استقبال و موفقیت مدارس در نتایج حاصله گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تعدادی درخواست در شهر تهران مبنی بر گسترش مدراس وجود داشته است گفت: با توجه به این که توسعه معنادار باید رعایت شود پیش از مجوز مدرسه این امر مورد توجه قرار گرفت.

معاون وزیر و رییس سازمان مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی در پاسخ به این سؤال که چنانچه مدرسه‌ای براساس الگوی متوازن توسعه پیدا نکند چه سرنوشتی دارد، بیان کرد: در شورای نظارت هر استان این مسئله بررسی شده و متناسب با شرایط منطقه برنامه‌ریزی شده و تصمیمات لازم اتخاذ شده و پس از آن مجوز صادر می‌شود و چنانچه این مسئله رعایت نشده باشد مدارس می‌توانند به صورت توافقی این مشکل را رفع کنند.

گرد اظهار کرد: مدارس تا پایان سال تحصیلی نباید تغییر مقطع یا جنسیت داشته باشد و حتی در صورت توزیع نامتوازن نیز باید پس از اتمام سال تحصیلی اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار