وظیفه هنرمند، آشكار كردن حقیقت است

از آنجا كه كاریكاتور زبان بین‌المللی است و نیاز به توضیح و ترجمه ندارد، رژیم صهیونیستی از این آثار به وحشت افتاده است.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمدحسین شجاعی طباطبایی، كاریكاتوریست جوانی كه در دومین مسابقه بین المللی كارتون و كاریكاتور هولوكاست از افراد شایسته تقدیر در بخش كاریكاتور شناخته شد، بیان كرد: نتانیاهو از شخصیت های منفور جهان است و خوشحالم كه فراخوان این نمایشگاه، این فرصت را برای كاریكاتوریست ها فراهم كرد كه درباره این شخصیت منفور، تولید اثر كنند.

وی با بیان اینكه پرداختن به این شخصیت چالش زیادی را می طلبید، گفت: این نمایشگاه در پی این برگزار شد كه مردم تفاوت ظالم و مظلوم را بدانند؛ چرا كه هرقدر هم قدرتمندان برای مظلوم نمایی تلاش كنند، حقیقت پنهان نمی ماند و از وظایف هنرمندان این است كه با اثرشان به دفاع از مظلوم بپردازند.

طباطبایی ادامه داد: جسارت برگزاری این مسابقه را به مسئولان و دست اندركاران این فراخوان تبریك می گویم و همچنین به همه هنرمندان آزاده ای كه از ایران و كشورهای مختلف و با وجود محدودیت‌هایی كه داشتند، با اثرشان به نشان دادن ماهیت جعلی رژیم صهیونیستی پرداختند.

این هنرمند همچنین افزود: كاریكاتور زبان بین المللی است و اعتراض هنرمندان به غصب سرزمین فلسطین از طریق این زبان كه نیاز به توضیح و ترجمه خاصی ندارد، رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است كه این رعب و وحشت مایه خوشحالی كاریكاتوریست هاست.

وی در عین حال گفت: پیشنهاد می كنم هنرمندان در عرصه های مختلف به این موضوع بپردازند، جسارت خودشان را داشته باشند و با پرداختن به موضوع مهم هولوكاست، از طریق فرهنگی و صلح آمیز، تغییری بزرگ در اوضاع جهان به وجود بیاورند.

گفتنی است، هم‌زمان با روز نكبت در 25 اردیبهشت (14 می) دومین دوره نمایشگاه كارتون و كاریكاتور «هولوكاست» در حوزه هنری برپا شد؛ در این نمایشگاه 100 اثر كارتون و 50 اثر كاریكاتور چهره با محوریت نتانیاهو وجود داشت. داوری آثار این مسابقه، در تاریخ 23 اردیبهشت 1395 با حضور سیدمحسن نوری نجفی، محمدحسین نیرومند و سید مسعود شجاعی طباطبایی انجام گرفت و از میان 864 اثر از 50 كشور دنیا نفرات برتر شناخته شدند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار